חוסר התאמה בין מרשם אופטומטריסט למשקפיים שהתקבלו

דיון מתוך פורום  אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע

17/11/2013 | 14:50 | מאת: משה

לפני כשלושה שבועות הזמנתי משקפי ראיה ומשקפי שמש אופטיים משתי רשתות שיווק שונות. מאחר ושתי הרשתות לא מבצעות בדיקת ראיה ניגשתי לאופטומטריסט ידוע ומוערך בעיר מגורי וביצעתי בדיקת ראיה שבסופה נתקבל מרשם. הזמנתי מהרשת הראשונה משקפי ראיה אשר התקבלו לאחר כשלושה ימים והשתמשתי בהם מאז ללא כל הפרעה או תופעות לוואי. את הזוג השני (משקפי שמש אופטיים) הזמנתי מהרשת השניה ולאחר שלושה ימים הגיע זוג המשקפיים הנוספים. ביום המחרת השתמשתי בהם מבוקר עד לשעות הצהריים והרגשתי בכאב ראש עז.בהסירי את המשקפיים נחלש כאב הראש. מכיוון שבתהליך החלפת עדשות השמש בעדשות ראיה, מקבלים את הראשונים בתוך השקית המכילה את השניים ועליהם המרשם המונפק, התפלאתי לגלות שבעין אחת המרשם אינו תואם את ההזמנה: במקום -0.75 ספרה,-0.50 צילינדר, 170 ציר, קיבלתי -0.75 ספרה, -0.25 צילינדר 180 ציר. בעין השניה היתה התאמה מלאה להזמנה: קיבלתי -0.75 ספרה, -0.25 צילינדר 180 ציר. כלומר קיבלתי שתי עדשות זהות בעוד המרשם מציג הבדל בין שמאל לימין. פניתי אל החנות ואילו ביצעו בדיקה נוספת להתאמת התוצאה למרשם והודיעו כי נעשתה שגיאה והם מתנצלים ולכן יעבירו את המשקפיים למעבדה לתיקון הטעות. חיכיתי שבוע וקיבלתי טלפון מהמעבדה בזאת הלשון: "המספר נמצא בסטיית תקן למרשם ולכן אין בכונתינו להחליף את העדשות מאחר ואין שום בעיה". אחסוך ממכם את תגובתי ואת הידע הקל שיש לי בתהליכי ייצור ובסטטיסטיקה (סטיית תקן??) אבל ברצוני לדעת האם להבנתכם התשובה תקינה או שפשוט "במקרה" הזמינו את אותה העדשה לשתי העיניים, טעו, וכעת מנסים לגלגל אליי את הנזק... אני פונה עליכם כדי לקבל חוודת דעת מקצועית כנקודת החלטה איך להתקדם במישור המסחרי והמשפטי. תודה,

לקריאה נוספת והעמקה
21/11/2013 | 16:11 | מאת: דודי בן דוד

שלום משה, תגובה כזו של טעות במרשם "בסטיית תקן" אינו מקובל אך אינני מכיר את הנהלים של "דוכני המשקפיים".

מנהלי פורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע