קשיי הסתגלות למשקפיים חדשות אחרי מעבר מעדשות מגע (המשקפיים עם עדשות בי...

דיון מתוך פורום  אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע

27/12/2016 | 13:46 | מאת: עידנאור

הייתי מרכיב עדשות מגע במשך שנים, ולפני כחודש הייתי אצל רופא העיניים שלי (ד"ר דוד ורסנו) שקבע שהגעתי לקו הסיום עם העדשות כי הם גרמו לי ליובש בעין וכלי דם מרובים בעין וזה יכול לסכן את הראייה בעתיד... הלכתי לאופטומטריסט שלי והוצאתי ממנו מרשם למשקפיים. הייתי מרכיב בעדשות מגע: 3.75 בכל עין שזה יוצא 4.0 במשקפיים רגילות. הPD-D שהוא הוציא זה 66 (ככה היה כתוב במרשם, אבל בדיקה חוזרת הראתה שבסוף זה 65 אבל הוא אמר לי שזה ממש לא משמעותי). עשיתי את המשקפיים במכון הנקרא ספוטאון ברמת החייל (משקפיים שעוזרות לשפר את שיווי המשקל ושפותחו אחרי שנים של מחקר של נוירולוגים ורופאים מומחים ליציבה בארץ ורק בשנה האחרונה הם החילו לשווק את השיטה. מי שרוצה לקנות את המשקפיים צריך הפניה מרופא אא"ג מומחה ביציבה או נוירולוג מומחה!!!!),והם עובדים עם שמיר תעשיות אופטיקה שזאת אחת החברות הגדולות בארץ. עשיתי את המשקפיים (קניתי מסגרת גדולה פלסטיק שמאוד אהבתי ועם מספר 4.0). העניין הוא שאני ממש לא מצליח להתרגל עליהם (הראייה קופצת התמונה מעוותת במיוחד בצידי העדשה ויש לי סחרחורות וכאבי ראש לעיתים בנוסף לחוסר שיווי המשקל וגם בלבול.... אני סובל מחולשת מבוך באוזן...). אני מרכיב אותן ברציפות כבר 8 ימים (ברוב שעות היום!!!) ולא הסתגלתי. אני חייב לציין שאת העדשות עם המרשם הקודם (ה3.75 בעדשות מגע), הרכבתי המון זמן ואלי יכול להיות שהמעבר ל4.0 גורם את התסמינים הנ"ל? אני גם חייב לציין שבצידי העדשות (לכל כיוון וגם כשאני מזיז את הראש אפילו מעט...) רואים מעוות אבל ככל שמתמקדים בצידי העדשה עם תנועת הראש העיוות גדל יותר(רואים את הקווים הישרים כעגולים או קמורים..) וזה נראה כאילו רק המרכז של העדשה ממש רק חד וכל השאר פחות... אני גם חייב לציין שבעבר,עשיתי משקפיים אצל אותו אופטומטריסט (הוא עם 40 שנות ותק ואני קניתי את המשקפיים והעדשות רק אצלו...) עם מסגרת קטנה וגם אז לא התרגלתי כתוצאה מהסימפטומים שהזכרתי מקודם. ופשוט לא השתמשתי בהם. אבל עכשיו עשיתי אותם במקום אחר (בספוטאון רמת החייל בראול ולנברג 4 ת"א...). האם זה הגיוני שאני אחווה את התסמינים הנ"ל (אחרי הרבה זמן של הרכבה זמן ממושך של 3.75 בעדשות מגע ועכשיו עברתי למשקפיים עם 4.0 ועם מסגרת גדולה יותר...)? מתי זה יעבור לי? אם אני הולך אליהם מה להגיד? אודה לכם מראש אם תעזרו לי:) יום טוב:)

31/12/2016 | 11:42 | מאת: עידנאור

אני חייב לציין שהייתי מרכיב את העדשות המון שנים (3.75 כמעט 3 שנים ונראה לי יותר). בהתחלה הרכבתי עדשות מגע פשוטות ואח"כ בהמלצה של האופטומטריסט עברתי לעדשות סיליקון הידרוג'ל. יכול להיות שנגרם לי נזק לעין ע"י ההכרבה הממושכת (לא התייעצתי עם הרופא עיניים שלי אלא עם האופטומטריסט....) גם כשהקפדתי על כל כללי הזהירות בעדשות (החלפה יומיומית של התמיסה)? עברו כבר 14 יום ולא התרגלתי! מתי זה יסתיים? אני בקושי יכול לתפקד... עוד פרטים על המשקפיים אם זה יעזור: בחרתי מסגרת מעט עבה וגדולה ואני רואה עם המשקפיים ממש מעוות (קווים ישרים מתקמרים או מתעוותים עם כל תזוזת ראש,תמונה מרצדת...)... מתי יחלפו לי התופעות הנ"ל?

18/10/2018 | 23:40 | מאת: חיים

יש לי סיפור מאד דומה: אני גם מרכיב עדשות כבר כמה שנים, אך במקביל למשקפים. כעת קניתי משקפים מעט גדולות יותר מהקודמות והמראה מעוות בדיוק כפי שתארת!! האופטימטריסט טען שאין דבר כזה וכנראה הבעיה בעינים שלי(...) הלכתי לרופא עינים שאמר שהעינים שלי בסדר גמור, ורק אז עלה בדעתי לתת לחבר שמרכיב תמיד משקפים בגודל דומה ובמספר קרוב, החבר שעד לאותו רגע לעג לתחושותי המשונות, וטען שאתרגל - פתאום הבין בדיוק במה מדובר.... בקיצור כרגע אני עובד עצות, מה הבעיה הספציפית בעדשות, ואיך אדע שזה לא יקרה שוב?

מנהלי פורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע