שימוש קבוע באקמול בהריון

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

11/09/2017 | 10:34 | מאת: ולריה

שלום רב! רציתי לשאול מה הסיכונים לעובר במידה ואני לוקחת 2 אקמול על בסיס יום יומי. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

הי ולריה אקמול אינו מסוכן לעובר אך אין סיבה לקחת אקמול באופן כרוני על בסיס יומי. מציעה להעריך את הסיבה כי הנזק המצטבר הוא בעיקר עבורך. בהצלחה!

12/09/2017 | 09:40 | מאת: ולריה

בוקר טוב והמון תודה על התשובה המהירה! ברצוני להרחיב: אני עוד לפני הריון סהלתי מכאבי ראש כרוניים, כעת בהריון כאבי ראש ממש התגברו- אני עושה דיקור סיני וגם יש לי טוב לנאורולוג. בעיה נוספת שנוצרה לי- זה דלקת חניכיים חריפה עד כדי כך שהתחילו להתנדנד לי השיניים- אני עוברת טיפול אבל מתמודדת עם כאבי תופת פשוט((( לכן אני באופן קצת קיצוני החלטתי לרשום 2 אקמולים על בסיס יום יומי בשביל לכסות על הפחד שיש לי ששימוש די קבוע לא יפגע בעובר. סיכונים מצטברים לגבי אני מודעת.. אני יודעת שאקמול מותר בהריון, אך לאחרונה קראתי ששימוש ממושך יכול לגרום לאוטיזם והפרעות קשב וריכוז (המחקר היה בספרד, מחקר אומנם קצת בעייתי ובארץ לא מעט גורמים ביקרו אותו)- לכן רציתי להתייעץ בנושא זה איתכם. המון תודה!

בדלקת חניכיים כדאי לטפל ואפשר גם אנטיביוטיקה כי יכולות להיות לה השלכות . בעבר היתה סברה שזה יכול לגרום ללידה מוקדמת בהמשך ירדו מזה, אבל מצב דלקתי סיסטמי הוא לא מומלץבוודאי לא בהריון. לגבי הכאבי ראש כדאי מאוד להיוועץ בנוירולוג לשלול מיגרנה ואם כן לתת אפשרויות טיפול. לגבי אקמול ואוטיזם - אוטיזם זו קשת רחבה עם המון השפעות סביבתיות. קשה מאוד למצוא קשר סיבתי . אבל בלי קשר טיפול כרוני כל ההריון הוא משהו שרצוי להמנע ממנו. המרכז לייעוץ טרטולוגי בירושלים ייתן לך את האינפורמציה הכי עדכנית בנושא. כדאי לפנות אליהם.

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה