מודאגת מחוסר תשאול רפואי

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

23/07/2014 | 08:24 | מאת: זו שתיכף נוסעת

שמתי לב שכולם שואלים מעט מאוד שאלות לפני שנותנים כיסוי ביטוחי (על אשפוזים והחמרות בחצי האחרונה, ועל הריון. וזהו). אז בסוף תשאול לקבלת הצעת מחיר לביטוח נסיעות, הודעתי מיוזמתי שעברתי פריצת דיסק לפני 5 שנים. הנציג התעצבן שהסתרתי את זה ממנו (הסתרתי? הוא לא שאל), ואחרי בירור חזר אלי עם הצעת מחיר גבוהה ב-50%. עד כמה צריך להכנס למצב רפואי קודם ישן כשמוציאים ביטוח נסיעות? איך עושים את זה מול התשאול הקצר בטלפון? חשוב לי שהביטוח יכסה החמרה פתאומית של פציעה ישנה בחו"ל (אבל מצד שני לא רוצה שינפחו לי את הפרמיה רק כי אני מפרטת יותר מאנשים אחרים)

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ראשית יש לציין כי על אף שהמפקח על הביטוח קבע תקנות לעניין מצב רפואי קודם, תקנות אלו לא חלות על ביטוח נסיעות לחו"ל ועדיין ניתן לראות בחלקן של הפוליסות השונות לביטוח נסיעות לחו"ל היקש מאותן תקנות. כפי שכתבתי בעבר יש לזכור כי עולם הביטוח הוא מקרה פרטי של דיני החוזים ועל כן חוקי החוזים בעניין כריתת חוזה וקיומו חלים באופן טבעי גם על חוזי ביטוח. לכן, במעמד הרכישה עליך לענות בצורה מלאה וכנה על השאלות אותן את נשאלת ומותר לך להניח כי אם חברת הביטוח בחרה שלא להעמיק או לשאול שאלות נוספות, הרי זה לא מעניין את חברת הביטוח ולפיכך אין לה צורך במידע נוסף. לצד ההנחה הזו, עליך גם לפעול בתום לב ולהצהיר על עניין מהותי שלדעתך אולי יש בו בכדי להשפיע על תנאי חוזה הביטוח. ויש לזכור - כשאני כותב "לדעתך" זה עניין סובייקטיבי לחלוטין ומשתנה מאדם לאדם. יש מי שיחשוב שפריצת דיסק לפני חמש שנים הוא עניין מהותי ויש מי שיחשוב שגידול ממאיר (לא עלינו) הוא עניין של מה בכך. מעבר לכך יש את תנאי הפוליסה שלרוב קובעים כי מצב רפואי קודם הוא כזה שאובחן או טופל במהלך ששת החודשים שקדמו לנסיעה ועל כן אף אם לא היית מצהירה על פריצת הדיסק ובהנחה ולא ניתן שום טיפול בגין הבעיה בחצי שנה שקדמה לנסיעה והייתה מתרחשת החמרה, לעניות דעתי על חברת הביטוח היה להכיר באירוע. ומעל הכל, אם הצהרת, על חברת הביטוח להתייחס להצהרה. יחד עם זאת, ממקום של הגינות עסקית, מן הראוי היה להתייחס להצהרתך באספקלריה של השאלות הנשאלות ולא לנצל את העניין לתוספת פרמיה. לציין רק כי האמור מעלה הינו כללי מאוד וללא המידע על תוכנית הביטוח המוצעת, חברת הביטוח או שיקולי הדברים מצד חברת הביטוח. בברכה, רן

23/07/2014 | 16:22 | מאת: זו שתיכף נוסעת

כי אם אני מבינה נכון, בעצם הרחבתי בטעות מידע מעבר לזה שנדרש ממני. אני מתארת לעצמי שהעלאת הפרמיה נעשתה בחישוב כאילו שעברתי פריצת דיסק בחצי שנה האחרונה (מה שלא נכון).

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל