ביטוח חיים או בריאות

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

08/09/2007 | 18:39 | מאת: אריק

לד"ר יריב שלום אני עובד מדינה ברמב"ם . יש לי ביטוח כללית מושלם לצרכים בסיסים כחלק חובה . אני שואל את עצמי האם חשוב /כדאי לעשות ביטוח בריאות מורחבת או עדיפה ביטוח חיים לצורך ביטוחן למשפחה . האם אני טועה / צודק הסוכן ביטוח אמר לי ש80% רופאים עושים ביטוח פרטי האם זה נכון אז בעינהם חשוב מאוד ואין אמון בשירותים בסיסיםכמו מושלם כללית . ביטוח חיים ובריאות שני דברים שונים רציתי לדעת את החיוני ביותר שמספיק לעשות אחד ויש הרבה פוליסות וניספחים קשה מאוד לקחת הכי טוב כי כל הזמן מתעדכן הטכנחוגיה ומדע הרפואה במהירות כפי שאני רואה. או לשכוח מכל זה ולהסתפק בשירותים בסיסים שלא נידע חלילה.

לקריאה נוספת והעמקה
09/09/2007 | 10:24 | מאת: חיפאית

אריק, ידע אישי בלבד : כללית מושלם אינו בהגדרה של "ביטוח" אלא זה כיסוי רפואי נוסף, או כפי שמוגדר - שירותי בריאות נוספים (שב"ן), ומבוסס על תקנון שיכול להשתנות בכל עת לטובה או לרעה. היתרון שאינך צריך למלא הצהרת בריאות, והמחיר נמוך. לעומת זאת, ביטוח בריאות בחברת ביטוח מבוסס על חוזה בינך לבין חברת הביטוח., ויש פוליסות שונות, כיסויים שונים, ובהתאם לכך הפרמייה שצריך לשלם. ביטוח בריאות וביטוח חיים הם שני דברים נפרדים. לדעתי, אין תשובה חד משמעית לשאלה מה מהם חיוני יותר . כל אחד מהם הוא חשוב, ומי שיכול לבטח את עצמו, תמיד ישמח אם יהיה בריא ויחיה עד 120 , ולא יזדקק... זה סוג של הימור, וכל אחד יכול להגיע למצב בו יוכל להיעזר בביטוח. ואף אחד לא יכול לנבא מתי . תמיד יתכן מצב, שאם חס וחלילה , תהיה לך בעיה רפואית, תקבל בסופו של דבר את הטיפול שאתה זקוק לו באופן הטוב ביותר, במסגרת שירותי בריאות הבסיסיים, ואז לא תזדקק לביטוח בריאות אחר. ומנגד, יתכן מצב אחר בו כן תוכל להיעזר בביטוח בריאות מורחב פרטי. המתן לתשובתו של מנהל הפורום שנה טובה ובריאות!

09/09/2007 | 20:34 | מאת: יריב אבני

אריק שלום. בהמשך לתשובתה של "חיפאית". לשאול מה יותר חשוב ביטוח בריאות פרטי או ביטוח חיים, זה כמו לשאול מה עדיף ביטוח דירה או ביטוח רכב...... צודקת ה"חיפאית" כשהיא כותבת שאין תשובה לנושא. הדבר גם תלוי בפרמטרים שונים כגון מצבך המשפחתי, מצבך הכלכלי, עיסוקך וכו. אכן, לרופאים רבים יש כיסוי רפואי פרטי נוסף. רופאים רבים הגיעו להסכם ברכישת ביטוח רפואי מוזל ע"י אר"י. אין בהכרח קשר בין ה"אמון" בשירותי הקופה לצורך בביטוח רפואי. יש מקרים בהם המדינה ולא הקופה אינה נותנת מענה סביר כגון השתלות איברים, ניתוחים בחו"ל ותרופות שלא בסל. עליך להתייעץ עם סוכן הביטוח שלך אשר יבחן את צרכיך וימליץ בהתאם. חג שמח יריב

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל