עזרה בבחירת אומגה 3

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

27/04/2010 | 00:19 | מאת: אלמוג

אילן שלום, אני הבנתי מקריאה באינטרנט שאומגה 3 הוא אחד מתוספי התזונה הטובים ביותר שיש היום, אבל לא הצלחתי להבין איזה סוג של אומגה 3 טוב יותר, זה שמקורו מהדגים,או זה שהמקור שלו מהצמח מזרעי מרווה של חברת מרוולוס. במקום אחד קראתי שהצמחי הרבה יותר יעיל,ובמקום שני קראתי ההיפך הגמור, אשמח לשמוע את דעתך בנושא. תודה מראש אלמוג

לקריאה נוספת והעמקה

אלמוג שלום רב, ממחקרים מקצועיים שקראתי אומגה 3 צמחי טוב יותר לגוף מאשר זה ממקור דגי ים ואפרט: מקורות האומגה 3 מתחלקים ל-2: צמחי ודגי. המקור לאומגה 3 בטבע הוא צמחי. אומגה 3 המצוי בכבד של דגים הוא למעשה תוצר של עיכול אצות ים אותם אוכלים הדגים. מערכת העיכול של דגים יודעת לפרק את האומגה 3 המקורי(צמחי) הנקרא גם ALA לחומצות שומן מסוג EPA, שהן למעשה תוצרים שלו. מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות הצליחו לבודד את התועלות של האומגה 3 הצמחית, ויתרה מזו, השוואות שנערכו בין צריכה של אומגה 3 צמחי לדגי מדברות על יתרון ברור לטובת הצמחי. לאחרונה, לאור הזיהום הגובר באוקיינוסים, ורמות הכספית הגבוהות המצויות בדגים, וכן העובדה כי אומגה 3 ממקור של שמן דגים אינה מומלצת לנשים בהריון\מניקות או לאנשים הצורכים מדללי דם, חלה התעניינות מחודשת האומגה 3 ממקור צמחי, ובתועלות שהוא מציע מלבד העובדה שהוא מספק לגוף את הדגי. מקורות חדשים לאומגה 3 איכותי נמצאו בזנים של צמח המרווה, ומחקר מקיף בנושא הסתים במכון הוולקני ב 2007. כיום ניתן להפיק אומגה 3 צמחי ללא חשש לזיהום, אלרגנים, או רעלנים ולספק לגוף את הצריכה המומלצת ליום(בין 1-2 גרם) בתנאים אידאלים. שבוע טוב ובריא, דר. אילן ללבניקוב, רוקח ונטורופט מומחה, מנהל המרכז לרוקחות אלטרנטיבית. ALA à EPA, DHA כלומר, אדם הצורך אומגה 3 צמחי מספק לגופו גם את הדגי, אך לא להיפך!

27/04/2010 | 15:30 | מאת: אלמוג

http://www.omega3galil.com/article_page.asp?id=102 זה לא נכון? אחרי שקראתי את זה אני ממש מבולבל ולא יודע במה כדאי לבחור,אשמח לקבל תגובה על הכתבה הזאת,ושתגיד לי אם מה שכתוב שם הוא טעות.

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה