אילן שלום, שאלה לגבי מפרקים

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

30/12/2009 | 13:21 | מאת: אליקו

אילן שלום, אני בן 18, ומתגייס בעוד 3 חודשים בערך. ברצוני לשרת ביחידה קרבית מובחרת, כפי הידוע לך הצבא דורש בימים אלה בריצת פעילות עמוסה של הרגליים(הרבה הרבה ריצות ומסעות). יש לי מבנה פרקים בברכיים חלש, אורטופדים מסויימים טוענים כי לא אצליח לשרת במסלול קרבי בגלל שמבנה הברכיים שלי חלש ויש לי זווית קלה בברך(17 מעלות) לאור העובדות הופנתי לפיזיוטרפיה לטיפול הבעיה, המטרה, לחזק את השרירים אשר מייצגים את הברך, בכדי למנוע כאבים, עם זאת, האורטופד הסביר כי שרירי ברכיים מייצגים יוכלו להחליש את מקור הבעיה אך לא יפתרו אותה באופן תמידי. התחלתי להתעניין בתוספי מזון(ויטמינים למיניהם) ורציתי לשאול, האם יש וויטמין או תחליף מזון מסויים אשר תוכל להמליץ עליו בכדי לחזק את המפרקים והשרירים התומכים בהם? (שמעתי על everflex ועל מגה גלופלקס וzma) אבל בכל מקום בו הוצג מידע, היה אינטרס למכור מוצר מסויים. רציתי לשמוע את חוות דעתך בנושא? מה לדעתך יכול לשפר ולחזק את המפרקים שבגוף?

לקריאה נוספת והעמקה
01/01/2010 | 08:24 | מאת: אילן

אליקו שלום, ראשית כל, גיוס קל ושירות מוצלח ובטוח. אחת ההמלצות החמות ביותר היא להוריד את עומס החומציות במפרקים, לכן רצוי להימנע ממזונות ממשפחת הסולניים, כמו תפוח אדמה וכדומה. יש להימנע ממזונות אלרגניים ומסוכרים פשוטים המחלישים את הגוף ומחמירים מצבי דלקת. גם עודף חלבון - בעיקר מהחי, אינו רצוי. בהתייחסות התזונתית ישנה חשיבות גדולה להסרה או הפחתה משמעותית של חומצות שומן המעודדות מצבים דלקתיים בגוף וצריכה גבוהה יותר של מזונות במכילים חומצות שומן המפחיתות מצבי דלקת. יש לשים דגש על צריכת מזונות עשירים באנטיאוקסידנטים כמו פירות וירקות, אשר שומרים על בריאות ותקינות המפרק והרקמות שמסביב לו. הייתי ממליץ לך לפנות ליעוץ נטורופטי שיתאים לך תזונה אישית וצמחי מרפא אשר מסייעים רבות בחיזוק המפרקים ובמניעת כאבים. בתור עזרה ראשונה ניתן לקחת במקרה של כאבים - טיפות הומיאופטיות מסוג ארניקה בדילול של C30. יש לקחת 10 טיפות 3 פעמים ביום לפני האוכל למניעה לתקופה של מספר חודשים. לטיפול במקרה של כאבים לוקחים 10 טיפות כל 3 שעות בקצת מים. הפורמולה מצמחי מרפא מותאמת באופן אישי לכל אדם. השימוש בצמחים מסייע למצב הדלקתי אם קיים, לכאבים, למצב הנפשי ולחיזוק הגוף. ניתן לעשות שימוש בצמחים מרגיעים, נוגדי דלקת -כגון כורכום ,צמחים נגד כאבים, ממריצים ומנקזים לימפטיים, צמחים המחזקים את זרימת הדם הפריפרית וצמחים אשר תומכים ומחזקים את הגוף. אני ממליץ לך על פורמולה טבעית הנקראת גלוקוזמין פורטה של חב' נטורל טאצ' המכילה גלוקוזמין וכונדרויטין לחיזוק המפרקים ולבניית הסחוס כמו גם MSM לכאבי פרקים ואת הצמח האנטי דלקתי החזק ביותר שיש הנקרא הרפגו אשר מסייע בחיזוק הפרקים והשרירים. יש לקחת כדור אחד ביום למניעה, לטיפול לוקחים כדור אחד פעמיים ביום לאחר הארוחה. בהצלחה ושנה אזרחית מצויינת, דר. אילן ללבניקוב רוקח ונטורופט מומחה, מנהל המרכז לרוקחות אלטרנטיבית - ר"ג.

06/02/2010 | 23:40 | מאת: אלון

מה ניתן לתת לילד בן 3.5 הסובל מדלקת פרקים של ילדות מבחינה הומופטית.האם יש תרופה כזו או משחה או שמן היכולים לעזור. הבן שלי מקבל הזרקות סטרואידים כל פעם למפרק בעת התפרצות,במקביל מקבל נקסין מדי פעם ללא השפעה. אני רוצה לנסות במקביל גם טיפולים טבעיים. אשמח להתיחסות . בברכה אלון.ג

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה