לגרשון

דיון מתוך פורום  זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד

17/07/2014 | 00:21 | מאת: חיפאית

גרשון, לדעתי הנימוק של מרחק סביר לא יתפוס כאן, כי מבחינת הקופה - שני בתי החולים נמצאים בחיפה, והרי לא מודדים את המרחק בקילומטר פחות או קילומטר יותר.. קשה להאמין שהם מתחשבים בשאלה אם ניתן להגיע בנוחיות במונית, ברכב פרטי, במטרונית וכו'. לגבי איסור הפלייה - אם אתה רוצה לעבור את הניתוח ברמב"ם מסיבה כלשהי, ואתה יודע שאחרים שמבוטחים בקופה עברו את אותו הניתוח ברמב"ם, במיוחד לא לפני הרבה זמן,(כי ההסכמים של הקופות עם בתי חולים משתנים מעת לעת) אז תטען את הטענה הזאת. אולי במרכז המידע של רמב"ם יוכלו לייעץ לך . הטלפון שלהם: 50 -51 - 50 - 700 -1 , מענה בימים א'-ה' 16:00 - 8:00 רק בריאות!

17/07/2014 | 01:10 | מאת: גרשון

האבסורד שאם אני עובר לקופת חולים מכבי, יכול בעוד 3 חודשים לעבור אותו ניתוח בבית חולים רמב"ם. הנקודה שמשלם יותר מ 40 שנה דמי חבר לכללית, וכשצריך ניתוח בבית חולים ציבורי (לא ביקשתי פרטי) מונעים ממני בניגוד לחוק בריאות ממלכתי ,המאפשר לכל מטופל לבחור את המקום בו הוא מעוניין לקבל את הטיפול. זה שיקולל כלכלי של הכללית על חשבון בריאותי.

17/07/2014 | 01:36 | מאת: חיפאית

לפי הידוע לי , זה לא בדיוק כמו שאתה כותב. אמנם יש בעיות רפואיות מסויימות, שלחולה בהן יש אפשרות לבחור את המקום בו יקבל טיפול, אבל הן המיעוט. . עקרונית, לכל קופה יש הסכמים עם בתי חולים לגבי כל פעולה רפואית או התייעצות ספציפית. לדוגמה - ייתכן והקופה שולחת לניתוח א' גם לרמב"ם וגם לכרמל, ואילו לניתוח ב' לכרמל או לבני-ציון. ולעומת זאת, לגבי בדיקה מסויימת לקופה יש הסכם גם עם בית חולים במרכז הארץ.. כמובן שתמיד יהיו מקרים חריגים שייאשרו בניגוד להסכם. שווה לשאול את רופא המשפחה אם הוא יכול לעזור. בקשר למעבר לקופה אחרת - מציעה לך לבדוק את כל הפרטים, מכיוון שאם יש לך ביטוח סיעודי דרך הקופה,(ואתה משלם כבר שנים עבורו) לא בטוח שאוטומטית תוכל להצטרף לביטוח הסיעודי שמכבי משווקת.

מנהלי פורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד