שיפר בסוכר

דיון מתוך פורום  סוכרת

08/05/2008 | 01:36 | מאת: יואב

ד"ר שלום רב אני מטופל בג'נוביה 4.5 חודשים. בד"כ רמות הסוכר שלי היו בין 100-130. בשלושת השבועות האחרונים רמות הסוכר שלי ירדו לטווח של 75-100 השאלה שלי, האם הג'נוביה מתחילה להשפיע יותר חזק אחרי מספר חודשים או שיש שיפור בלבלב או .... מה עוד בעצם יכול לגרום לשינוי הזה ? האם במצב של ירח דבש יש שיפור מפתיע ברמות הסוכר לפני שהלבלב מת ? (נכון להיום בדיקות הנוגדנים היו שליליות אבל הבנתי שיש מצב שלמרות שהם שליליים אז 5-10% קיים עדיין סיכוי לסוג 1)

לקריאה נוספת והעמקה
11/05/2008 | 19:04 | מאת: א

שלום יואב, מותר לשאול אותך מדוע נוטים לחשוב שהנטייה לסכרת אצלך היא דווקא מסוג 1 (כלומר בכרת תלוית אינסולין)? אתה סובל מעודף משקל? אצלך במשפחה יש/הייתה סכרת ? מאיזה סוג? האם סימני הסוכרת המשנית הופיעו אצלך בעקבות טיפול תרופתי או שאולי בגלל משהו אחר? אני שואל את כל זה כי אצלי הופיעו סימני סכרת משנית עקב טיפול תרופתי. הסכרת התבטאה/מתבטאת במשפחתי המורחבת (דודה שלי+ דוד של דודה שלי ) בצורה של סוג 2 כי הם שמנים ולעומתם אני רזה אז יש השערה שאצלי מדובר אולי באפשרות מסוימת לסוג 1. שאלתי אם ג'נוביה יכולה לעזור לי ואמרו שלא .....מה אתה חושה על זה? בכל מקרה אני אשמח אם תענה על שאלותיי ...זה יכול לעזור לי המון. מאחל לך המון בריאות.

11/05/2008 | 22:42 | מאת: יואב

אחד הרופאים אמר לי בוודאות כמעט מוחלטת שיש לי סוג 1 כל הממצאים מראים סוג 2 השיפור בסוכר שימח אותי מצד אחד והפחיד אותי מצד שני כי חשבתי שאולי הלבלב נותן את "הפוש" האחרון שלו לפני מותו הסופי. אולי אני צריך פסיכולוג כי אני חי בפחד ומחשבות על סוג 1. לא מתאים לי מסיבות אישיות סוג 1. לגבי ג'נוביה. יש אנשים שהיא לא עוזרת להם ויש אנשים שהיא עוזרת להם מאוד. ג'נוביה מעכבת DPP4 ורכיב זה משתתף בעוד הרבה תהליכים בגוף ולא יודעים מה ההשפעה בעתיד ע"י יצירת העיכוב הזה. קיים סיכון מסויים בנטילת התכשיר מאידך יש גם יתרונות. הוא לא סוחט לבלב כמו הסולפיאורינאות, אין היפואים ונוטלים אותו אחת ליום. האם אתה אמיץ כדי לקחת אותו ? אני אמיץ. אמיצים : או שהם מצליחים או שהם מתים. לשיקולך.....והכי חשוב....תחייך :) :) :) :)

14/05/2008 | 22:17 | מאת: ד"ר יורם קנטר

שלום לך, בראשר לג'נוביה - הנושא "נלעס" כאן מספיק. הקש על המקש השחור של "חיפוש בפורום זה", הכנס את המילה ג'נוביה ותחכים... על מנת לפתור אחת ולתמיד את חידון התנ"ך שלך אם אתה סןו 1 או 2 - בקש מהרופא לבצע אצלך בדיקת C_PEPTIDE בצום. אם אתה מתחת לנורמה אז זה סוג 1 וזהו.אם אתה מעל למינמום של הנורמה אז אתה סוג 2.

מנהל פורום סוכרת