ת.נוגדות דיכאון והרזייה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
25/03/2007 | 12:19 | מאת: שאלת השאלות
אני בת 28, גובה 160 74משקל. לפני שנה וחצי התחלתי טיפול ברמרון וציפרלקס לטיפול בהפרעת חרדה ודיכאון (בנוסף נוטלת יסמין.)זה גרם לעלייה תלולה של 10 קג בכמה חודשים. מאז ניסיתי לעשות דיאטה בכל הדרכים הטובות של איזון תזונתי וספורט בליווי דיאטנית - ללא תוצאות. לפני כמה חודשים החליפו לי את הרמרון בבונסרין בתקוה שזה יעזור לתהליך. 1.השאלה היא אם אפשר בכלל לרדת כל עוד אני בטיפול התרופתי הנ"ל. מעבר לתאבון מוגבר (שעכשיו כבר אין לי) מה ההשפעה שלהן על תהליך ההרזיה? 2.האם קיימת תרופה שעוזרת בהרזייה (בהתחשב בטיפול התרופתי הנוכחי) 3.האם הקסינקל תעזור לי לרדת, גם אם אני צורכת שומן באופן בסיסי? 4. אשמח לכל הצעה המלצה שתוכל לעזור. תודה!
לקריאה נוספת והעמקה
26/03/2007 | 14:30 | מאת: ד"ר שלמה לוי
תרופות נוגדות דיכאון יכולות לגרום לעליה במשקל אך גם כלל לא. לא ניתן לדעת מראש איך תשפיע עליך התרופה ולכן רק לאחר נטילתה במידה והתאבון מוגבר יש לשקול החלפתה כפי שנהג הרופא המטפל בך. ניתן לרדת במשקל את הקילוגרמים שנוספו עקב נטילת התרופה ע"י תזונה נכונה ופעילות גופנית. התרופות נוגדות דיכאון לא משפיעות על תהליך ההרזיה פרט לרדוקטיל שהינה במקור תרופה נוגדת דיכאון אך כיום נמצאת בשימוש כטיפול להשמנת יתר. לא מומלץ לשלב רדוקטיל עם תרופה נוגדת דיכאון נוספת .קסניקל יכול לעזור לירידה במשקל ע"י הפחתת ספיגת השומנים במעי. המלצתי לסיכום פעילות גופנית יחד עם תזונה נכונה, ניתן להעזר בתרופות כמו קסניקל במצבך. רצוי מאוד לשלב טיפול פסיכולוגי ממוקד לבעיית האכילה במידה וסיבות העליה במשקל הינן מתוך צרכים נפשיים ומצבים רגשיים.