תשובה למוניקה קרן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום מוניקה לפני כשבוע סיפרתי לך כי הפסקתי לצרוך מוצרי חלב .והתחלתי לקחת כמוסות סידן 200 +ויטמין D 100 מג' שלוש פעמים ביום. בן 65. מתאמן במכון כשר שלש ארבע פעמים בשבוע שאלת אותי למה אני לא לוקיח ארבעה כמוסות ביום . תשובתי : 1-אני חושש מתפריט עשיר בסידן כי קראתי שזו סיבה לסרטן הערמונית( אני אוכל גםהרבה כרוב אבל אינני יודיע מה מידת הזמינות של הסידן בכרוב בגלל האוקסלנטים שבכרוב ) 2- הסיבה השניה היא שעל אף שאינני משתזף בים ונמצא מעט בשמש יחסית, אני חושש מכמות גדולה מדי של ויטמין D אנני יודיע אם אני צודק בשיקולים שלי.אין לי מוסג בכמויות. אשמח לשמוע את דעתך תודה מראש אפי
שלום אפי, ההמלצות לצריכת סידן לגילך הן 1200 מ"ג, וההמלצה לצריכת ויטמין D היא 900 מק"ג ליום. זו הסיבה שהמלצתי על 4 כמוסות, איתן אתה עדיין לא מגיע לצריכה המתאימה, מתוך הנחה שאתה צורך סידן וויטמין D גם מהמזון. ב- 100 גרם כרוב טרי יש כ- 225 מ"ג סידן, בעוד שצריך כמעט חצי קילוגרם כרוב מבושל כדי לקבל 200 מ"ג סידן. איני יודעת כמה את הצורך, אך איני חושבת שיש ממה לחשוש. אינך מתקרב לצריכה מוגברת מדי. בברכה מוניקה קרן