ירקות מרוססים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
21/10/2007 | 12:30 | מאת: יפית
ד"ר שלום, אני בת 25, נהנת מאוד מאכילת ירקות ופירות ומשתדלת להכיל פרי בכל ארוחת בוקר וירק בשאר הארוחות, אני מאוד אוהבת ירקות ירוקים: חסה פטרוזיליה ברוקולי בצל וכו' ואף מודעת ליתרונות שלהם וערכם התזונתי, העניין הוא שאני חוששת מכך שאני צורכת אותם בכמויות גדולות- בשל העובדה שאלה ירקות שמרוססים בכמויות גדולות, אינני רוצה לחשוף את עצמי לרעלנים שמסכנים את בריאותי ואין באפשרותי לקנות אורגני (אין באזור מגוריי, ניסיתי בעבר לנסוע במיוחד לחנויות שמוכרות אורגי אבל זה לא הולך) האם לדעתך אכן יש סכנה בצריכת ירקות כמו חסה ועשי תיבול בכמויות גדולות בשל הריסוס? האם הנזק עולה על הייתרונות והויטמינים שמכילים ירקות אלו? בברכה, יפית.
22/10/2007 | 12:04 | מאת: מוניקה קרן
שלום יפית, באופן כללי ניתן לצרוך כמויות סבירות של פירות וירקות, גם אם הם לא אורגניים. סה"כ אמור להיות פיקוח ויש רמות בטוחות יחסית של כמות הכימיקלים בריסוס. חשוב לשטוף היטב את הפירות והירקות בטרם אכילתם. נשאלת השאלה למה את קוראת כמויות גדולות? בברכה מוניקה קרן
22/10/2007 | 17:44 | מאת: יפית
מוניקה היקרה, אני מסוגלת בכיף להנות מסלט חסה שלמה ביום או מחבילת פטרוזיליה בתוך סלט בורגול.. אני משלבת ירקות ירוקים ועלים שידועים ככאלו שמרוססים בכמויות גדולות- לפחות באחת מארוחות היום שלי זה לא מעט.. האם זה מסוכן?
22/10/2007 | 17:47 | מאת: יפית
מהי שיפה ראויה? מה הכוונה "לשטוף היטב"? כיצד רצוי לשטוף פירות וירקות? וכיצד מומלץ לשטוף ירקות שהם עלים כמו חסה ועשבי תיבול (לא ניתן ממש להשתמש בסבון)?
23/10/2007 | 19:25 | מאת: שושי
שלום יפית, קודם כל, מצויין שאת מודעת לריסוסים. אנשים לא מודעים שישראל היא השניה בעולם בכמות הריסוסים וזה בהחלט לא טוב לבני אדם. שטיפה לא תעזור, כי היום בניגוד לפעם הריסוסים הם כבר דרך המיים, בטפטפות. יש פיתרון לכך שאני מיישמת כבר מעל ל 3 שנים. אם יש לך עוד שאלות, אל תהססי לפנות אליי. שושי הרשקו בריאות ואיכות חיים טל.: 054-4293195