בני בן 3.3 רזה מאוד!!! עזרה בבקשה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/10/2007 | 10:48 | מאת: רוני
שלום רב, בני בן ה-3 ו-3 חודשים, גובה 88 ס"מ, משקל 11.5 ק"ג. הוא מעולם לא היה אכלן גדול אך מה שמטריד אותי יותר הוא המגוון שהוא אוכל., הוא לא מוכן לגעת בביצים, בעוף ובדגים. בבוקר הוא אוכל קורנפלקס עם חלב או פיתה/בורקס (מה שנותנים בגן), בצהריים: קוסקוס עם מרק (רק המים-בלי ירקות)/פתיתים/מקרוני/אורז לבן. השניצל היחד שמוכן לאכול זה שניצל מוכן של ממה עוף מצורות של חיות. פירות-רק תפוח אבל בלי הקליפה, ירקות- רק גמבה ומלפפון-עגבנייה או משהו אחר לא מוכן לטעום. גבינות-טועם 2 כפיות קוטג' ומסתפק בזה, שתייה-שותה רק מים/תה עם נענע/חלב. כפי שאת יכולה להבין, המבחר מאוד מצומצם בעיקר מבחינת הבשר, חלבונים וכו'. אני עושה לו בדיקות דם תקופתיות שיוצאות תמיד בסדר אבל מאוד מוטרדת ממשקלו הנמוך ומחוסר העניין במזון השונה ממה שהוא רגיל אליו. קבעתי תור לדיאטנית ילדים אבל רק לעוד חודש. בינתיים, האם תוכלי לייעץ לי איך לשפר את התפריט/"לפתות" אותו לאכול שניצל מחזה עוף שמכינים בבית ולא מוכן מהסופר, שהוא לא בריא כלל? האם את ממליצה על תוספי מזון? אומגה 3? אשמח לתשובתך המהירה רוני
18/10/2007 | 17:59 | מאת: מוניקה קרן
שלום רוני, דאגתך מובנת. משקלו של בנך הוא באחוזון התחתון, שזה כשלעצמו לא מעיד על שום דבר חשוד. השאלה החשובה היא איך התקדמות המשקל והגובה שלו במהלך השנים. האם הוא שומר על עקומות הגדילה שלו? האם "שבר" עקומה? בנך אוכל מזון יחסית מגוון לגילו, פרט לעניין החלבונים. האם ניסית להכין לו בשר בצורות שונות: קציצות, כדורי בשר ברוטב, ספגטי בולונז או ברוטב עגבניות, כאשר ברוטב אפשר לקצוץ חתיכות קטנות של בשר גם כן. גבינות: אפשר לנסות גבינה צהובה, מותכת, מעדני חלב. החלב בעצמו הוא מקור לא רע לחלבון. מעבר לכך אפשר לשקול שימוש בתוספי מזון. לכי להתיעץ עם הדיאטנית. היא תכיר אתכם יותר לעומק ותוכל ליעץ לך בהתאם. בברכה מוניקה קרן