עזרה בנושא השמנה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
12/03/2007 | 16:02 | מאת: אני :)
שלום :] אני בת כ-15 וחצי ובשנה האחרונה שמתי לב שגדל לי התיאבון באופן קיצוני ובבת אחת .. וכתוצאה מכך גם נכנעתי לרעב התמידי שלי ואני אוכלת יותר מפעם. אם פעם לא הייתי מסוגלת לראות אוכל בבוקר לדוגמה, והייתי רעבה רק בשעות קבועות בצהריים ובערב וגם זה - רעב סביר, היום אני יכולה לאכול בבוקר ואפילו הרבה, אני מאוד רעבה במשך שעות היום במיוחד אחה"צ ובערב (מהשעה 4 בערך) ובקיצור אני כל הזמן רעבה ומספקת את הרעב בכל דבר נגיש שאני מוצאת במטבח, כמו עוגיות, שוקולד, פרי או סנדוויץ'. וגם בארוחות הגדולות של הצהריים והערב אני מאוד מאוד רעבה כאילו לא אכלתי כל היום.. הארוחות שלי לא ממש מסודרות ואני דיי אוכלת שטויות בגלל הרעב שתוקף אותי. אני יודעת שהתזונה שלי לא נכונה, וגם השמנתי מאוד פעם הייתי ממש רזה.. אני מנסה לעשות פעילות גופנית לפחות (הליכות ואופניים שיש לי בבית) אבל בקטע של התזונה קשה לי להתחיל פתאום לאכול נכון, קבוע ובריא. אשמח לקבל ממכם עצות :] האם כדאי ללכת לתזונאית או משהו? תודה (:
לקריאה נוספת והעמקה
13/03/2007 | 18:00 | מאת: מוניקה קרן
שלום, צריך לטפל בבעיה שאת מתארת בכמה מישורים. דבר ראשון עלייך לבדוק רפואית שאין לך איזו בעיה הורמונלית שגורמת לתיאבון המוגבר. תפני לרופא המטפל שלך. שנית תבדקי עם עצמך האם השתנה משהו בשנה האחרונה, מבחינת סדר היום שלך, המערך החברתי שלך או כל דבר אחר במקביל לתקופה שחלה העלייה בתיאבון. שלישית כדי להתמודד עם הבעיה מבחינה תזונתית, כדי למנוע המשך עלייה במשקל עלייך לתכנן את האכילה שלך, כדי שתאכלי מזונות עם דחיסות קלורית נמוכה יותר, כלומר באותה כמות מזון תצרכי פחות קלוריות. למשל לצרוך יותר ירקות, פירות, מוצרי חלב רזים על פני חטיפים וממתקים. מומלץ מאוד שתאכלי ארוחות סדירות כל 3-4 שעות, כך לא תפתחי רעב מוגבר מדי בין הארוחות. מאוד כדאי להתייעץ עם דיאטנית באופן אישי ופרטני, שתבדוק את כל העניין לעומק ותייעץ לך בצורה מקיפה. בהצלחה מוניקה קרן