הורדה במשקל במצב של תת פעילות בלוטת התריס
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/09/2007 | 16:30 | מאת: ה.ט.
שלום רב, אני סובלת כ- 4 שנים מתת פעילות של בלוטת התריס. אני מטופלת באופן קבוע באלטרוקסין. בשנה האחרונה (לאחר הלידה) הבדיקות מעידות על חוסר איזון של בלוטת התריס. אני מרגישה בזמן האחרון עליה במשקל שלא היתה לפני כן. האם יש קשר בין חוסר האיזון של בלוטת התריס לעליה במשקל (אף פעם לא סבלתי מעודף משקל, לא משנה מה אכלתי)? והאם יש תזונה מסויימת שאני צריכה לצרוך?
20/09/2007 | 08:50 | מאת: מוניקה קרן
שלום, הריון לידה עלולים להפר איזון של פעילות בלוטת התריס. וחוסר האיזון יכול להיות הסיבה לעלייה במשקלך. עלייך לקבל את הטיפול התרופתי המתאים ולהשיג שוב איזון. בכל מקרה כדאי לשמור על אכילה בריאה, מאוזנת. לאכול ארוחות מסודרות, שפע של ירקות, מוצרי חלב רזים, דגנים מלאים, דגים ובשר, להמעיט במזון מטוגן, חטיפים וממתקים. לשתות מים ולא משקאות ממותקים. שגרה הכוללת פעילות גופנית קבועה ברוב ימות השבוע מסייעת בשמירה על המשקל. בברכה מוניקה קרן