השמנת יתר-דחוף!
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 12 ואני שמנה! אני לא נראת שמנה אבל אני 60 קילו וזה נורא ואני מנסה! ניסיתי את שומרי משקל אבל כל רגע לבדוק בספר כמה נקודות זה כאב ראש...לא מזמן עברתי ניתוח שאחריו בקושי אכלתי 3 ימים וירדתי (אני אולי אכלתי גביע גלידה..זהו) אז מה להיות בצום? תהזרו לי!
שלום מיקה, אין צורך לצום כדי לרדת במשקל. וגם לא חייבים להיות צמודים לרשימות ותפריטים וחישובים. כן צריכה להיות מודעות לאכילה בריאה הכוללת הרבה ירקות, פירות, מוצרי חלב רזים, דגנים מלאים, דגים ובשר לא מטוגנים. כדאי להמעיט באכילת מזון מטוגן, חטיפים וממתקים ולהימנע משתייה ממותקת. צריך לשתות הרבה מים ולאמץ שגרה של פעילות גופנית קבועה ברוב ימות השבוע. חשוב לשבת לאכול ארוחות מסודרות, ליד השולחן. לא לאכול ליד הטלוויזיה, המחשב ובכלל כדרך אגב. לאכול רק כשבאמת רעבים ולא מתוך שעמום, לחץ או רגשות אחרים, שהמזון אינו מהווה פיתרון עבורם. בברכה מוניקה קרן
10 טיפים למי שנמצא בתהליך ירידה במשקל טיפים להצלחה בתכנית הפחתה במשקל, המאמר מאת מישהי שהפחיתה במשקלה ושומרת כבר מעל ל 3 שנים. מה נשתנה השנה? 10 טיפים שיהפכו את תהליך הירידה במשקל לבריא, מוצלח ואפילו קל! אז מה נשתנה בשנה הבאה עלינו לטובה? מעשה ראשיתו בשינוי צורת החשיבה והתרכזות במטרה! עבורכם סיכמתי את הטיפים הללו ששירתו אותי נאמנה בזמן שאני הפחתתי במשקל ועזרו להביא אותי לתוצאה הרצויה לי - 10 ק"ג בשלושה חודשים ושומרת על משקלי עד היום, שלוש שנים אחרי. 1. מחקרים מראים שאנשים רבים מבלבלים בין רעב לבין צמא, ולכן אוכלים כאשר בעצם צריכים לשתות. כדי לבדוק אם אנחנו באמת רעבים או שסתם אנחנו רוצים לנשנש משהו, או בכלל צמאים נתחיל באפשרות ה"חסכונית בקלוריות" כמובן- שתו כוס מים. אם הבטן עדיין עושה קולות ואתם עדיין רעבים - תאכלו, אך במידה ואתם לא רעבים חסכתם לעצמכם קלוריות שלא הייתם צריכים להכניס לגוף מלכתחילה. וגם אם במקרה הייתם רעבים בכל זאת אכילת ארוחה אחרי שתיית כוס מים תסייע לכם לאכול בפרופורציות המתאימות, למוח לוקח 20 דקות ל"עכל את השובע". אל תאכלו משעמום, זכרו - "מה שנכנס בשנייה יוצא תוך שנה". 2. מה כדאי לאכול בין הארוחות אם באמת רעבים? אני ממליצה על ירקות ירוקים, (ותתפלאו ביניהם מעניינים מאוד נסו את הקולורבי) אפשר להוסיף חצי כפית שמן זית ומיץ לימון. אפשר לאכול יוגורט, או כ 5 אגוזים כלשהם לא קלויים. רעיון לארוחת ביניים נוספת הוא ביצה קשה, כמובן שבלי תוספות למיניהן כמו לחמניות או לחם. ביצה זה חלבונים וזה נותן תחושת שובע לגוף שתאכלו אותה מספר פעמים ללא לחם, תבינו כמה הוא היה מיותר. 3. שמרו על אורח חיים פעיל עד כמה שניתן. וכשאני כותבת אורח חיים פעיל, אני מתכוונת לכזה שמתחיל בפרטים הקטנים - אם יש לכם רכב, תשאירו את הרכב מעט רחוק יותר מהמקום אליו אתם רוצים להגיע, כדי שתהיה לכם הזדמנות ללכת. עשו פעילות עם הרגליים ועם הידיים כשאתם צופים בטלוויזיה. תרגישו בריאים! 4. כדאי מאוד לא לשכוח, בסיום תכנית הירידה במשקל, לשמור על משקלכם החדש לפחות למשך אותו פרק זמן שנדרש לכם להגיע אליו ובתוך כך מינון קלורי לא גבוה, כדי שהגוף יתרגל למשקל החדש ולא תחזרו למשקל הקודם או אפילו תוסיפו מעבר לכך. 5. תאכלו בין 3-5 ארוחות קטנות ומגוונות מבחינה תזונתית במשך היום. 6. מים מים מים - כולנו כבר יודעים שמים הם מרכיב מאוד חשוב בכל דיאטה (מומלץ 2 ליטר ביום) אך הקפידו בבקשה שלא לשתות את הכמות הזו בבת אחת, אלא לפרוס אותה על פני כל היום. הדבר עומד על אותו עקרון של השקיית עציץ בהרבה מים בבת אחת. כל פעם לקחת לגימה או כמה לגימות, וודאו שהגעתם לכמות הנדרשת. אם קשה לכם לשתות מים, קחו תמצית של תה צמחים ותכניסו לבקבוק של ליטר וחצי שניים או תסחטו לימון ותוסיפו כפית סוכר (רצוי חום). העיקר שתשתו! 7. ירקות טובים יותר, טובים פחות: כשיש לכם באותה קבוצה של ירקות אחד צבעוני ואחד פחות, תמיד תבחרו בצבעוני יותר, למשל בטטה עדיפה על תפוח אדמה מבחינה תזונתית. משמעותם של הצבעים הללו חשובה מאוד והם מעידים על הערכים התזונתיים של אותו הירק. התרחקו ממטוגנים כמה שיותר ולחמים לבנים. 8. הימנעו משתיית קולה, וזה כולל דיאט ועוד מיצים מתוקים למיניהם. 9. אם אתם יודעים שאתם יוצאים למסיבה, מסעדה, חתונה או אירוע משפחתי אחר שבו יש אוכל בשפע, תאכלו בארוחות האחרות שבאותו יום מעט מבחינה קלורית כדי שתוכלו לא ל"העניש את עצמכם", אך כמובן לשים לב מה אוכלים וכמה. למשל, אם אתם לוקחים סלט חסה, אז את הרוטב העשיר שימו בצד ומעט ולא מעל והרבה. לפעמים הרוטב מכיל את כמות הקלוריות של ארוחה שלמה אחת ביום. אתם ספונטניים? יוצאים מבלי לתכנן? חסכו קלוריות מיותרות כל יום במחשבה על כך שכשתצאו תוכלו להנות מאותן הקלוריות שחסכתם, ושוב- במידה! 10. בתור אחת שאוהבת מתוקים ושזו עדיין נקודת התורפה שאני משנה בהדרגה, אני יכולה לומר שגם היום אני מחליטה לאפשר לעצמי להנות מ- 2 קוביות שוקולד מריר פעמיים בשבוע, או עוגה יבשה (פרוסה דקה) פעם בשבוע, בסופשבוע כשאוכלים עם כל המשפחה. דיאטה אמיתית היא כזו שאפשר לנהל איתה אורח חיים נורמאלי שבו לא נשללים מכם לגמרי הדברים שאתם אוהבים. ועוד טיפ שאולי לא קשור בתזונה עצמה, אבל מאוד קשור למה שמניע אותנו לתזונה נכונה; קבעו לעצמכם מטרה ותלו אותה מול הפנים. זה יכול להיות הג'ינס שלא לבשתם מזמן, בגד ים שאתם רוצים להיכנס אליו בקלות או שמלה. קחו את אותו הפריט ותלו אותו על קרטון. שימו את זה במקום בולט. מקום שבו וודאי תתקלו בו כשאתם קמים בבוקר ולפני שאתם הולכים לישון, חדר שינה, אולי חדר אמבטיה, ובכל פעם שתתקלו באותו הפריט זה יזכיר לכם מהי המטרה, מדוע אתם בחרתם בה וחשוב מכל - תתחילו לראות את עצמכם שם. המטרה היא בסופו של דבר שלא רק תראו נפלא, אלא גם תרגישו נפלא. אם תרגישו שאתם מענישים את עצמכם זה לא יחזיק מעמד. בסוף עוד תיזכרו בצחוק ובהנאה בתקופה הזאת, במיוחד כשתרדו את הקילוגרמים הלא רצויים ותראו את ההיקפים החדשים שלכם במראה. ממש 10! למידע נוסף ושאלות - אל תהססי לפנות אליי: שושי הרשקו בריאות ואיכות חיים טל.: 054-4293195