שאלות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום דוקטור, אני כ בן 15 ורציתי לשאול כמה שאלות בקשר לדיאטה 1: איזה דברים אפשר לאכול ביום יום מבלי להשמין דברים שלא משמינים 2. כמה קלוריות יש בגרם ואיך הדבר הזה עובד פחממות וזה יש מוצרים למשל חטיף כתוב מאחורה 98 קלוריות שומנים 0 פחממות 6 זה סתם דוגמא אז איך אני יודע כמה אני משמין כשאני אוכל את זה? 3. העים ביצה זה משמין וכמה קלוריות יש בפיתה 4. יש תלחם החום הזה שלא משמין אז העים זה ביכלל לא משמין? כמה קלוריות יש בוא בערך.. 5.העים בירקות כמו מלפפון,גזר,בצל,לימון,תפוח אדמה, עגבניה העים זה משמין?? ועים כן כמה קלוריות יש בהם
שלום שימי, בעניין של עליה וירידה במשקל, הכל נמדד בקלוריות, שזו יחדית אנרגיה. בכל פעולה שהגוף עושה כמו הליכה, שיבה, חשיבה, נשימה, וגם פעילויות שאנו פחות מודעים אליהם כמו פעילות הלב והתחדשות של תאים, נדרשת אנרגיה. זו האנרגיה שאנו מוצאים. אנו מכניסים לגוף אנרגיה במזון שאוכלים. כל מאכל יש לו ערך קלורי. כאשר מכניסים יותר קלוריות ממה שמוציאים, עולים במשקל. כאשר מוציאים יותר ממה שאוכלים, יורדים במשקל. אם רוצים לצמצם את הצריכה, כדאי לאכול מזונות שהם דחוסים פחות קלורית, כמו למשל ירקות, מוצרי חלב עד 5% שומן, דגנים מלאים שתורמים לשובע, ולהפחית מזון מטוגן, חטיפים וממתקים שמכילים קלוריות רבות. בגרם אחד של שומן יש 9 קלוריות, בגרם אחד של פחמימות וחלבונים יש כ- 4 קלוריות. לפי החישוב הזה נרשם הערך על גבי אריזות המוצרים. בביצה יש 80 קלוריות. בפיתה יש כ- 240. אם הכוונה ללחם קל, אז יש כ- 40 קלוריות בפרוסה, תלוי בסוג. ירקות בד"כ מכילים מעט קלוריות, אך ישנם ירקות עמילניים יותר, המכילים הרבה פחמימות, כמו תפו"א, בטטה, תירס, שנחשבים לתחליפים של לחם. גזר, סלק, ובצל הם באמצע, מכילים יותר מעגבניה או מלפפון, אך פחות מתפו"א. בברכה מוניקה קרן