אחותי שמנה ואומללה- איך לעזור לה?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
14/09/2007 | 10:25 | מאת: אחות מודאגת
שלום לכולם וחג שמח. אחותי מדאיגה אותי, להלן נתוניה הפיזים: גיל:32 גובה:160 משקל:80 ק"ג+ לעולם לא עשתה דיאטה, ולדעתי היא חסרת אמונה שתצליח,את ה-20 קילו העודפים העלתה ב-5 השנים האחרונות. ניסתה ללכת לשומרי משקל, אך זה לא עזר לה להוריד במשקל באופן משמעותי. התזונה שלה אינה מסודרת כלל, והיא אוכלת המון שטויות. המטרה שלי לחשוף בפניה תפריט דיאטה שקל לעמוד בו, תפריט לבשלנים בסיסים בלבד(כישורי הבישול שלה לא משהו),תפריט דיאטה שיראה תוצאות ומהר. דרך אגב, היא איננה עושה ספורט ולדעתי גם לא תתמיד אם תתחיל. ודבר אחרון- היא לא אוהבת ירקות ופירות והרוסה על מאפים.. בקיצור, הרגלי אכילה גרועים לחלוטין שהורסים לה את הגוף. אני מבקשת עזרה, עד כה שום שכנוע לא עזר, למישהו יש הצעה לתפריט קליל ולא נוקשה? תודה, האחות המודאגת.
16/09/2007 | 07:40 | מאת: מוניקה קרן
שלום, אני מעריכה את דאגתך לאחותך, אך לדעתי קצרה ידך מלהושיע. אחותך אדם בוגר, ועד שהיא לא תהיה משוכנעת, מבפנים, שעליה לשנות אתא הרגלי האכילה שלה, זה לא ילך. אולי זו גם הסיבה, שאינה מתמידה עם פעילות גופנית או לא הצליחה לרדת בעבר. כדי לרזות, צריך לעשות שינוי מאוד גדול ולא קל, וכאשר אין לך איזשהם משאבים פנימיים לכך זה קשה כפליים. הדבר היחיד שיכול לסייע הוא ללכת לטיפול קוגנטיבי התנהגותי, בו היא תוכל להבין, איך אפשר לקצר במעט את הדרך ולהראות לה שזה אפשרי ויועיל לה. את מוזמנת להכנס לאתר, להתרשם בעצמך, ואולי להעביר גם לה www.drlevy.co.il בברכה מוניקה קרן