תחושות קשות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/09/2007 | 17:07 | מאת: ירדן
אני בת 21 ועד היום סבלתי מאד מעודף משקל. ניסיתי דיאטות שלא הצליחו כילדה וההורים שלי לא הפסיקו להציק לי בנושא הזה. כמובן שאין מה לדבר על בני המין השני. לאחרונה הצלחתי לרדת 15 קילוגרמים במשקל. כולם אומרים כמה שרזיתי והכל ובאמת רזיתי אבל יש לי עוד 20 קילוגרמים בערך. אני מוצאת שבמקום להינות מההישג אני מסתכלת על חצי הכוס הריקה. אני מסתכלת על עצמי במראה ורואה בחורה שמנה ודוחה. זה מדהים אותי כי לפני הדיאטה לא הרגשתי ככה. ברור שידעתי שאני אמורה לרדת במשקל אבל לא הרגשתי אל עצמי רגשות כאלה. זה הגיע למצב שכשאני אוכלת מעדן אחד בבוקר אני מרגישה שהשמנתי ושאסור לי לעשות זאת שוב. הדיאטנית שלי אומרת שאין מצב של ירידה של 100% מעודף המשקל ושמירה על זה לאורך זמן ושאתרגל לרעיון אני לא מקבלת אותו. ניסיתי לדבר עם הפסיכולוג שלי אבל הוא רק אמר לי "אל תעשי את זה, אל תרגישי ככה, אל תהפכי את זה לאובססיה". לשמחתי אני מגלה שאני יכולה לאכול פחות ופחות. אבל הרגשות הקשים נשארים
11/09/2007 | 01:21 | מאת: דסי
ירדן תחילה תרשי לי להחמיא לך ולשבח אותך על הירידה ה-מ-ד-ה-י-מ-ה שלך כל הכבוד. ראישת אל תחשבי על כמה עוד נשאר לך לרדת זה תחשבי על כמה ירדת כבר ואיך ב 15 ק"ג פחות עשית כל כך הרבה בשביל עצמך ואיך את משפרת לעצמך את החיים, בריאותך והתהליך שאת עברת ועוד עוברת לא קל מראה גם כמה את בן אדם חזק כך שאת מסתכלת במראה תראי את המעלות הטובות שיש לך ובטוח יש לך הרבה כאלו. כל ק"ג שאת מורידה זו מתנה בשבילך ולשפר את ההרגשה שלך מול הראי קודם כל תחשבי מחשבות חיוביות זה ימשוך עלייך דברים טובים ובין היתר תתאפרי/ תקני לך בגד/ תשני את התסרוקת זה כבר יעשה לך משהו או סתם תתפנקי באיזה מסאג' על כל ירידה יפה , אני מניחה שאצל הרבה מהאנשים שיורדים כמות גדולה של ק"ג כאשר אוכלים משהו הם חרדים שאולי הדב הקטן הזה יגרום לי לעלות אבל לא כך הדבר את יודעת מה צריך לעשות ויש לך גב עם זה מהמשפחה, דיאטנית, פסיכולוג שעם תעשי משהו לא נכון הם יאמרו לך אל תדאגי ומיוגורט 0% בהחלט לא משמינים. וכל הכבוד שאת משלבת שיחות עם הירידה במשקל אומרים שזה הדבר הכי נכון לעשותו שקשה לשמור על המשקל התקין ללא שיחות בהמשך... שיהיה לך המשך ירידה קלה ומהנה והמון בהצלחה :-)
12/09/2007 | 12:26 | מאת: ד"ר שלמה לוי
ירדן שלום פיתרון הבעיה שאת מציגה בפני הינו במישור הפסיכולוגי. אחת הסיבות המובילות להשמנה היא ראיית חצי הכוס הריקה. אדם אף פעם לא מאושר במה שעושה ולכן תמיד מדוכדך או לא מרוצה. זהו דפוס חשיבה מוכר וניתן לשנות אותו ולגרום לשינוי בחוויה האישית. פני למרפאתנו וקבעי פגישת יעוץ. אשתדל לעזור לך זהו תחום התמקצעותי. קראי גם באתר שלנו www.drlevy.co.il חג שמח
12/09/2007 | 20:14 | מאת: חסוי
אני יודעת מה את מרגישה גם אני הפכתי לאובססית וכל דבר קטן שאני אוכלת מפחיד אותי שאני ישמין בחזרה דבר אחד שתביני תתחשבי בגופך!אני לא יודעת לגביך אבל לגבי התחלתי לרדת ולאכול נכון אחרי שהיה לי אירוע פיזי קשה הבנתי שיש להעריך תחיים יותר ולכן רציתי לטפל בגופי ולתן לו תזונה נכונה ובריאה וכהיום אני נלחמת בתוכי על זה ש"אני צריכה לתן לגופי תזונה נכונה" לבין הפחד שאני ישמין מ 40 קלריות מסכנות ואז אני חושבת "מה הגוף אשם שיש לי מוח חולני למה לי להתעלל בו?" תני לגופך את התזונה הנכונה שהוא צריך בלי פחד, את כל ה1200 קלריות שהוא צריך ליום ותעריכי את עצמך אולי היום את/אני עדיין שמנה אבל בעוד כמה זמן אני יהיה רזה גם אם לא בעוד שנה אז שנתיים אבל אני יהיה רזה ,בריאה וחזקה נפשית!