סכרת
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 25 הגובה שלי 165 ואני שוקלת 60 ק"ג. במהלך השבוע אני שומרת על תזונה נכונה ועושה ספורט 3-4 פעמים בשבוע. בסופ"ש (שישי-שבת) יש לי מנהג מגונה ובו אני נותנת לעצמי לאכול כל מה שבא לי...וזה כולל כמות די גדולה של שוקולד ( 2 חבילות של שוקולד ביומיים) אני מניחה שזה לא ממש בריא ולא מומלץ...אבל השאלה שלי האם אני מסכנת את עצמי למחלת הסכרת בכך שאני אוכלת כמות גדולה של שוקולד, על אף הפעילות הגופנית במהלך השבוע ? תודה
שלום דנה, התפתחות של מחלת סוכרת מסוג 2 (שאינה תלויה באינסולין), מקושרת למספר גורמים, ביניהם השמנה, חוסר פעילות גופנית ופרמטרים אחרים. אלו אינם קיימים אצלך בשלב זה. את צעירה וכדאי לחזק את ההרגלים הטובים ולמגר את אלו השליליים. את מודעת לשזה שצורת האכילה בסוף השבוע אינה מוצלחת. שאלי את עצמך מה ההבדל? מדוע בסוף השבוע לא לעשות חשבון? זה בסדר לאכול קצת יותר, אולי ארוחות יותר עשירות, קינוח וכד', אך מה שמפריע לי זאת הרגשת חוסר השליטה. היא שצריכה להשתנות. בברכה מוניקה קרן
שלום דנה, שתדעי שלפעילות גופנית, עדיף לאכול צירוף של פחממות- ( אורז, פסטה ושאר דברי הבצק והמתיקה)- וחלבון (ביצה, קטניות). אז אם את בענין של מתוקים, חטיף של שומשום (חלבון)- עם דבש (פחמימה)- יהיה מצוין. יש להשיג כאלה, במשקל. זה גם יותר מזין, מסתם שוקולד. סכרת אולי לא תהיה לך, אבל תצטרכי לעשות הרבה יותר ספורט, כדי "לשרוף" מה שהכנסת (שגם לא הכי מזין, למי שמתעמל ובכלל.) אשמח אם תגיבי, עידית