השמנת יתר אצל ילדה בת 12
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/05/2013 | 11:00 | מאת: ענתי
בוקר טוב גלית אנחנו משפחה של רזים (אצלי התחילו עניני דיאטה/אכילה נכונה רק בגיל 38). ביתי הקטנה התחילה בשנה האחרונה להשמין. אין לנו כל כך שטויות בבית אבל היא אוכלת כמויות בארוחות. היא מתלוננת שהיא שמנה אך אנחנו לא יודעים איך להגיב. האם להצדיק אותה, האם להעיר לה כשהיא לוקחת עוד? אנחנו בעיקר מפחדים ממצבי קיצון של הפרעות אכילה. היא התחילה טיפול אצל מרפאה בדרמה כיוון שהיא סובלת מהמון חרדות. מה דעתך?
לקריאה נוספת והעמקה
19/05/2013 | 16:43 | מאת: גלית אלדרוטי
שלום לך ענתי, אכן נושא המחייב תשומת לב והתנהלות נכונה וחכמה כדי לא לפתח הפרעות אכילה בעתיד. הזהירות שלכם מוצדקת ביותר. עצם היותה בטיפול יכול לסייע רבות. חשוב ליידע את המטפלת על העיסוק הטורדני של בתך במשקל/בשומן שלה. היא תוכל לגעת בזה בטיפול.ייתכן והאכילה של הכמויות הגדולות נובעת גם כן מהחרדות שלה ואולי נועדה להסיח אותה ממה שמטריד אותה.זו תופעה בהחלט מוכרת. לכם כהורים אני ממליצה לשמור על קו של אכילה בריאה, אורח חיים בריא - אכילה נבונה (גיוון וכמויות) + פעילות גופנית סדירה כדי לגדול בריאה.זו מדיניות שצריכה להינקט בקרב כל בני הבית, גם הילדים האחרים אם יש. במידה ובתך תמשיך להתלונן על המשקל, אני ממליצה לכם להציע לה שתפנו לדיאטנית קלינית, היא תדע להדריך אותה מה וכמה נכון לה לאכול. אל תכניסו עצמכם לשיח הזה. אתם הישארו הוריה ולא מטפליה. כך ייטב לכולם! בהצלחה!!!