שלום, יש לי שאלה בנושא שומן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
ומשקל. אני פעילה בחד"כ, קבעתי שם לעשות תוכנית אימונים מסודרת, אני שוקלת 68, נאמר לי שיש לי בגוף 30.1% שומן. מה זה אומר? כמה משקל אני צריכה להסיר מגופי? עוד דבר, אני לא בטוחה שמה שחושבים שאני צריכה להוריד, אני אמורה להוריד, כי אני חושבת שמבנה העצמות שלי רחב יותר מכלל הנשים, לא בצורה בולטת אבל מעט, לא בדקתי את זה מעולם בצורה מקצועית. הגובה שלי זה 1.67. תודה, אשמח לתשובה.
אולי זה יותר מהאחוזים שרשמתי בעשירית, מאית, לא זוכרת במדוייק את המספר.
שלום לך לפי נתוני הBMI שלך את נמצאת בקטגוריה של משקל תקין (24.5). לגבי אחוזי השומן שלך-טווח האחוז התקין הוא בין 21-32,מה שאומר שאת קרובה מאוד לגבול העליון. בעזרת פעילות גופנית ותזונה נכונה את יכולה להוריד את אחוזי השומן הללו( למעשה את מצמצת את אחוזי השומן ובונה במקביל מסת שריר חדשה, והמשקל לא בהכרח משתנה מאוד מכך). לגבי מבנה העצמות, לא ניתן לבדוק זאת. אם נוח לך עם משקלך הנוכחי, מבחינה בריאותית את לא צריכה להוריד במשקל. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-7674880