עזרה בבקשה !
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בת 16 ויש לי הפרעות אכילה, גובהי 1.66, בעבר שקלתי 62 ק"ג וירדתי ל49 ק"ג תוך ארבעה חודשים ע"י הרעבה ותפריט של 380 קלוריות בערך ביום. המחזור שלי הפסיק ולכן הגעתי למסקנה שאני לא רוצה להמשיך לרדת יותר במשקל כדי לא לסכן את עצמי. אני לא רוצה לעלות במשקל בכלל וגם מפחדת מזה מאוד, אני רק לא רוצה להמשיך לרדת. אני יודעת שטכנית הגוף משמין כאשר אוכלים יותר מהקלוריות שהגוף שורף ביום, אבל קראתי איפשהו שבגלל שעשיתי את הדיאטה הקיצונית שתיארתי, פגעתי בקצב חילוף החומרים ולכן גם אם עדיין אוכל פחות מכמות הקלוריות שאני שורפת אבל יותר מה380 קלוריות שאכלתי עד עכשיו, אני אעלה במשקל.. האם זה נכון? אשמח אם תתנו לי תשובה במהירות כי זה דחוף תודה מראש
שלום גלי קצב חילוף החומרים יכול להיפגע ולהשתנות בעקבות דיאטות עבר קיצוניות אולם המצב אינו בלתי הפיך. במקרה שלך יש צורך באיזון מטבולי של קצב חילוף החומרים שלך- בעזרת עבודה צמודה עם דיאטנית קלינית תוכלי להרכיב את התפריט שמתאים לצרכייך וגם תתקבעי על משקל תקין עבורך. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-7674880