מתוסכלת וחרדה להמשך
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
לאחר תהליך ארוך ובריא של ירידה במשקל של כ 30 , אין אני מצליחה להמשיך לרדת ואף בזמן האחרון עולה בהדרגה. התחלתי טיפול חדש ובמסגרתו נמדדתי במכשיר אשר קבע שממוצע הקלוריות היומי שלי הוא 1384 קלוריות ליום (אני שומרת באדיקות אך לא סופרת קלוריות)אם כך אין זה שאני עולה ועולה במשקל? האם יש אמינות במכשירים הללו? האם יכול להיות שעקב הדיאטה הגוף שלי מסתפק בכל כך מעט קלוריות וכל חריגה מכך פירושה השמנה? מתי גופי יחזור לנורמה? איך אחיה כך את חיי?
שלום ניצן איני יודעת באיזה מכשיר ביצעת את הבדיקה ולכן איני יודעת אם הוא אמין ומספק מידע מדויק על קצב חילוף החומרים שלך במנוחה. יש מקומות שבהן עושים בדיקה זו בצורה מקצועית ביותר אך יש גם מכשירים שעשויים לספק תוצאה לא מדויקת. לאחר תקופה ארוכה של דיאטה, יש מצבים שבהם הגוף מגיע למצב פלאטו ועוצר את הירידה במשקל לתקופה מסוימת. זוהי תקופה מתסכלת ולא פשוטה, אך למרות זאת חייבים להמשיך את כל המאמצים חרף ההיתקעות כי הגוף בסופו של דבר מחדש את הירידה במשקל. נסי להגביר את הפעילות הגופנית שאת עושה, או אפילו לשנות אותה במעט כדי לעזור בחידוש הירידה במשקל. במידה והבדיקה נכונה, יש צורך להערכה מחודשת של התפריט שלך מבחינת קלוריות ולדאוג לאורח חיים פעיל ככל האפשר ,שכן התוצאה הזו יכולה לעתים להשתנות, במידה ותעלי את קצב חילוף החומרים היומי שלך. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880