שאלה לגבי צריכת חלבון
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני אדם בן 52 ששוקל 94 קילו גובהי 172סמ.אני שומר דיאטה של1300 עד 1400 קלוריות ומישקל היעד שלי לפיBMI20 הוא 59 קילו.ידוע לי שצריכת החלבון הדרושה לאדם היא 0.8 ממישקל הגוף בגרמים.אבל אני לא יודע האם לחשב מ94 המישקל הנוכחי או מ59 שזה מישקל היעד. כמו כן בכונתי לצרוך את החלבון מאבקה מוכנה.כי כל המזונות המכילים חלבון הם עתירי קלוריות או שומן או כולסטרול.עד היום הורדתי 36 קילו ללא שימוש בתוספי מזון.אך זה הולך ונעשה קשה וקצב ירידת המישקל פוחת.גם כך זה לכך לי שנה וחצי ונראה שללא שינוי לא אגיע למישקל היעד.
שלום דורון ראשית כל, אתה אכן בBMI גבוה- שמכניס אותך לקטגוריה של השמנה, אך מדוע לכוון ליעד כה רחוק של BMI 20? כדי להצליח טוב יותר עליך לקבוע יעדי ביניים-שמבחינה ריאלית, יהיה לך קל יותר להגיע אליהם בתחילת הדרך. למשל ירידה בשלב הראשון של 10% ממשקלך, שהם 10 ק"ג. מבחינת חלבון, הצריכה המומלצת לאדם בריא היא 0.8 גרם לק"ג. מאוד קל להגיע לצריכה המומלצת בדיאטה מאוזנת שכן חלבון מצוי במזונות רבים- (גם בפחמימות יש כמות נאה של חלבון) ,וישנם מוצרים חלבוניים רבים דלי שומן שניתן לאכול בדיאטות הרזיה כמו גבינות רזות, בשרים דלי שומן כמו חזה עוף, דגים, הודו, ביצים וכו'. אני לא ממליצה על תוספי חלבון במקרה שלך, אלא פשוט לאמץ תפריט מאוזן לירידה הדרגתית ונכונה במשקל. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880
תפריט מאוזן עזר לי להוריד 36 קילו מ130 ל94במשך שנה וחצי. אבל כדי להמשיך אלי לבצע שינוי.להוריד את הקילו האחרון לקח לי יותר משבועיים.שימוש בחלבון יאפשר לי להוציא מהתפריט מאכלים עתירי קלוריות ושומן רווי וכולסטרול כמו בשר וביצים ובמקומם לאכול מאכלים שמכילים שומן חד לא רווי כמו אגוזים טחינה ושמן זית בלי לותר על חלבון ובלי לפרוץ את מסגרת 1300 עד 1400 הקלוריות.כל גרם שומן רווי או לא רווי מכיל9קלוריות ומסגרת הקלוריות לא משאירה הרבה מקום ללתימרון. לגבי יעד הדיאטה ברור שכרגע זה נראה דימיוני.אבל אני שמח על כל גרם שאני מצליח להוריד.רק אם אגיע ל59 קילו אוכל להפסיק את הדיאטה.אחרת הדרך ל130 קילו תהיה קצרה מאוד.גם כשאפסיק אם זה בכלל יקרה אם משקלי יגיע לBMI27 אחדש את הדיאטה. לגבי כמות החלבון הדרושה לא ענית האם עלי לחשב את ה0.8גרם לקילוגרם גוף לפי המשקל הנוכחי עם עודפי השומן שבו או לפי משקל היעד. שכן החלבון לא מיועד לפרנס את עודפי השומן שלי.