ביצה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/11/2010 | 12:31 | מאת: רינה
מה עדיף לתת לילד בן שנתיים וחצי, ביצה קשה או ביצה רכה? אני שואלת כי אותנו גידלו על ביצה שהיא רכה בכוס עם הבפנים של הלחם בפנים וזה היה טעים, השאלה אם גם בריא? שאלה שניה: מה ניתן לתת במקום מוצרי חלב שיש בהם סידן לילד שהפסיקו לו מוצרי חלב זמנית כתוצאה משילשולים. הזמני הזה הוא כבר חודשיים.
16/11/2010 | 09:30 | מאת: רקפת מרקוס
שלום רינה ביצה רכה עשויה להיות מסוכנת לבריאות במידה והיא לא בושלה כמו שצריך או אם יש בה נוכחות של חיידקים מזיקים לגוף. לכן רצוי שבן שנתיים לא יצרוך ביצים שבושלו באופן זה. אפשר להכין את הביצה עבורו בצורות בישול לא מסוכנות כמו חביתה או ביצה קשה. לגבי החלק השני של שאלתך, במוצרי חלב ישנו מרכיב שעשוי לגרום לשלשולים וזהו הלקטוז. לקטוז מצוי בכמויות מזעריות ביותר בגבינות קשות (למשל גבינות צהובות) וגם בקוטג' ולכן אפשר לנסות ולהוסיף אותן בהדרגה לתפריט של בנך. כדאי לעקוב כיצד הוא מגיב למאכלים הללו ולהתחיל איתם בכמויות קטנות אך מניסיוני, לרוב זה הם מתקבלים היטב ולא גורמים לתופעות במערכת העיכול. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880