נוטלת סטרואידים (כרגע בהפוגה) ללא הרגשת שובע
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 38, סובלת מאסטמה קשה, לאחר 3 לידות (לידה אחרונה לפני כ-11 חוד', עדיין מניקה), אני מתקשה להוריד במינון האוכל ולהפך אני אוכלת יותר ויותר ללא הפסקה וללא הרגשת שובע. אני מודעת לכך שסטרואידים הם גורם להגברת התיאבון, אך בשנים האחרונות (ב- 7 שנים האחרונות עליתי פי 2 ממשקלי) בעבר הייתי 49 ק"ג וכעת 88 ק"ג (גובה 1.56), כמה לדעתכם עלי לשקול בהתחשב בגילי? ומה אפשר לעשות במצב כמו שלי (הבטחון העצמי שלי ירוד, וכן זה מקשה עלי יותר את האסטמה והפעילות הגופנית). בעלי מעיר לי וכן הסביבה הקרובה, ביתי המתבגרת מתביישת ונבוכה מכך, אני כמובן הופכת הכל להומור וצוחקת על-כך ללא הרף (זאת הדרך היחידה שלי להתמודד) אבל בתוך תוכי הייתי רוצה לחזור להיות רזה ויפה כמקודם. כך שזה מעין מעגל שקשה מאוד לצאת ממנו. האם תוכלו להמליץ על דיאטה מסויימת? או תפריט שיקל בהדרגה על תחושת הרעב, מכיוון שדקה אחרי שאכלתי שכחתי שאכלתי ואף אני מרגישה רעבה יותר מקודם. נ.ב. הסטרואידים שאני נוטלת בדר"כ, במינונים גבוהים החל מ- 60 מ"ג בכדורי פרדניזון וכן במשאפים ובסטרואידים היישר לוריד במצבי התקפה (מה שקורה הרבה לצערי). קשה לי מאוד לעשות פעילות מאומצת, כי אפילו עלייה במדרגות מקשה את נשימתי מאוד ומצריכה משאפים לצורך עליית המדרגות. אודה לתשובתכם בתקווה שתהיה לכם תשובה שתעזור לי.
שלום מיכל אני מבינה את תסכולך מהמצב בו את נתונה אך לצערי פורום זה הוא אינו הדרך המתאימה לסייע לך. אני ממליצה לך לקבוע תור למרפאת ד"ר לוי להרזיה, שם אנו מציעים דרך אלטרנטיבית לירידה במשקל גם דרך היבטים פיזיים וגם דרך ההיבט הנפשי וכמובן באופן ספציפי עבורך ועבור המצב הרפואי בו את נתונה. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880