אחוזי שומן ואימוני כושר
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני מעוניין לדעת איך אני יכול לבדוק את אחוזי השומן שלי בדרך מדוייקת וזמינה וגם מהוא אחוז השומן המינימלי שגוף צריך כדי להישאר בריא? ואם אני יכול לצבור מסת שריר כשאני מתחיל להתאמן עם 8% שומן בקירוב? תודה רבה
שלום דוד כדי לבדוק בצורה המדויקת ביותר את אחוזי השומן יש להשתמש בקליפר- צובטן, מיוחד שמודד את אחוזי השומן בגוף. יש גם משקלים שמודדים בנוסף למשקל גם את אחוזי השומן ואפשר למצוא את זה אצל רוב הדיאטנים. אחוזי שומן בטווח התקין בריא הם אינדיבידואליים לגיל האדם, אך בממוצע אצל גברים מתחת ל-11-12 אחוזי שומן זהו מצב מצוין. אני מאמינה כי גם עם שמונה אחוזי שומן אפשר לצבור מסת שריר אך כדאי להתייעץ עם פיזיולוג או מאמן כושר מוסמך שהם בעלי ידע רב יותר בתחום זה. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880