האם יתכן שעבודה בלילה גורמת לעלייה במשקל?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום דוקטור אני בן 24 וכבר מספר שנים אני שומר על משקל קבוע בעקבות תפריט מאוזן שעליו אני מקפיד בקנאות. לאחרונה עליתי כ5 ק"ג במשקל ואני לא מצליח למצוא את הסיבה לזה.. כמות האוכל שהייתי רגיל לצרוך לא השתנתה כלל. ואני אפילו הורדתי קצת את הכמות למרות זאת המשקל שלי עלה ניסיתי לחשוב האם יש איזה שינוי שיכול לגרום לעלייה במשקל ואני תוהה שמא העבודת לילה שבה אני עובד בחודשים האחרונים היא זו שגרמה לעלייה במשקל.. האם זו יכולה ליהיות הסיבה?? ואם כן אז למה? כי חוץ מהנתון הזה הכל נראה לי בסדר אני יושן מספיק (בשעות היום) וכאמור אוכל אותו דבר כמו תמיד ואף פחות תודה רבה על העזרה
שלום גבי כעיקרון, אין קשר בין עבודה בלילה לבין השמנה. כל עוד אתה ער ועובד,הגוף שלך דורש אנרגיה ומזון ואם אתה מקפיד על תפריט מאוזן, כמו שהיה בעבר, אתה אמור להישאר באותו משקל. ייתכן ומכיוון שסדר היום שלך, גם רמת הפעילות הפיזית שלך השתנתה ולכן יש עליה במשקל. אני ממליצה, כדי לכסות את כל האופציות- לגשת לרופא המשפחה שלך ולערוך סדרת בדיקות מקיפה כדי לוודא שהכל תקין. כמו כן, אולי כדאי לנהל יומן אכילה כדי לוודא שאכן התפריט שלך לא השתנה. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880