לרקפת. / השמנת יתר...
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/08/2010 | 19:43 | מאת: נימרוד.
שלום רב. ברצוני לשאול לגבי השמנת יתר.. הנני בחור די פעיל בן 31, די גבוהה, מבנה גוף רזה עד בנוני. בזמן האחרון (תקופה של שלושה, ארבעה חודשים), נותה להשמין, ללא כל שינוי מיוחד עם התזונה. בממוצע קילו בין שבוע לשבועיים., בחודשים האחרונים העלתי ממשקלי כ-5 קילוגרמים... :( והעניין הולך ולא נעצר. כאמור קילו תוך שבוע, שבועיים.. ממה עניין זה יכול להגרם לפתע פתאום, מה עליי לעשות? חשוב לציין שמשקלי בעבר היה דיי יציב לפחות החל מגיל 20 ועד 31. עניין זה מתסכל אותי כל כך, לתשובתך אודה מקרב לב. נימרוד.
10/08/2010 | 23:02 | מאת: רקפת מרקוס
שלום נימרוד איני יודעת להצביע בדיוק על הסיבה להשמנתך. הייתכן ואימצת הרגלים חדשים בתזונה לאחרונה (מזון חדש שנכנס לחייך, שתיה ממותקת וכו')שעשויים לתרום לעניין ההשמנה? האם הפעילות גופנית הופחתה? כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה שלך ולבצע בדיקות מקיפות כדי לרדת לשורש העניין. כאשר עולה הגיל, אנו רואים בבירור תופעה של ירידה בקצב חילוף החומרים, והשמנה(תפריט נשאר זהה, אך קצב חילוף חומרים יורד), עם זאת,נראה את זה לרוב בגילאים מבוגרים יותר. על כן, יש לבדוק את העניין בצורה קלינית מהר ככל האפשר. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880
11/08/2010 | 17:27 | מאת: נימרוד.
קודם כל תודה מקרב לב על תגובתייך. כל מה שכתבת נכון לאמיתה., התזונה שלי באמת לא השתנתה הרבה, אפילו להפך מנסה לאכול יותר נכון מזין ופחות מתוק, כך שאי אפשר לומר שהתזונה השתנתה לרעה, (פעם היית אוכל מכל וכל ללא חשבון כולל המון דברים לא הכי בריאים)., במידה ובאמת זה עניין של חילוף חומרים שמתפתח איתי, לאחר בדיקה מקיפה, האם ישנו ריפוי לכך, במידה וכן הכיצד ניתן לתקן ולשפר עניין כה מתסכל זה..? שוב, תודה מקרב לב :) נימרוד.