תוספי תזונה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, ותודה על הקריאה.. בת 26, מזה כחודש וחצי בדיאטה מסודרת ורצינית (תפריט מוקפד- 5 ארוחות, שתיה וכו', כמעט שעה הליכה 5-6 פעמים בשבוע) אני מאד מבסוטה, גם כי אני מרגישה שזה עושה לי טוב, וגם כי ירדתי בערך 6 קילו סה"כ (יש עוד דרך לפנינו). התפריט בנוי רובו מהרבה ירקות, 3 מנות חלבון, 2 מנות פרי, כף שמן ביום, ולרוב- 2 פרוסות לחם "קל. סה"כ אני מרוצה וטוב לי, רק כפי שאפשר לשים לב כמעט שאין פחמימות בתפריט, וכרגע זה בסדר- העניין הוא שלאחרונה אני עייפה יותר מכרגיל ויש קצת "ירידות מתח" כאלו, שלא היו מזה הרבה זמן... אני אלך עוד שבועיים לעשות בדיקות דם, אבל רציתי לשאול האם ישנם תוספים אופיינים-מומלצים (ויטמינים וכו') לכזה סוג של דיאטה שיחזקו אותי, בלי קשר לבדיקות דם שאעשה. והאם יש משהו שפיספסתי וכדאי לי לשים אליו לב? תודה תודה על כל מקרה! נטע
שלום נטע קודם כל ברכות על ההצלחה שלך בדיאטה והגישה החיובית. לפי מה שתיארת לי,התפריט שלך נשמע מעט דל במזון, ובפרט בפחמימות. אמנם בתפריט שכזה רואים תוצאות מהר יותר, אך בטווח הארוך עשוי לגרום לחסרים תזונתיים ולמצב בו הגוף מתרגל לצריכה מועטה של קלוריות.התוצאה היא לרוב קושי להתמיד לאורך זמן בתפריט שכזה,ושינויים בו עשויים לגרום לעלייה במשקל. עלייך להגדיל את צריכת הקלוריות היומית שלך (בערך 1400-1500 קלוריות ליום:גם של שומן, פחמימות וחלבונים). פחמימות מהוות את אב המזון הבסיסי ביותר לגוף שלנו וכאשר אנחנו גורעים זאת מהתפריט, התוצאות יכולות להיות עייפות, ירידות במצב הרוח ועוד. באשר לתוספים, אני מציעה כן לחכות לבדיקות הדם ואז בהתאם לתוצאות,לשקול תוספים רלוונטים. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה www.drlevy.co.il 03674880