מניקה וזוללת ללא הפסקה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
02/06/2010 | 00:41 | מאת: מלי
אהלן.. כיום אני בת 22.5 גובה 173 משקל 74. לפני כחצי שנה ילדתי (לידה ראשונה בקיסרי). בהריון העליתי סה"כ 8 קילו שירדו בשבוע הראשון לאחר הלידה (לפני ההריון שקלתי 70 ק'ג). אני עדיין מניקה-הנקה מלאה פלוס טעימות מאוכל ביתי, פירות וירקות. בכלל אני תמיד מקפידה לאכול בכל ארוחה מכל אבות המזון אבל יש לי בעייה חמורה ביותר (לפחות מבחינתי)..אני לא מצליחה להפסיק לזלול!!!אני כל הזמן רעבה ואני משתגעת מזה.. עד עכשיו עניין הדיאטות ממש לא דיבר אלי ואף פעם לא הייתה לי הפרעת אכילה-גם לא עשיתי אפילו לא דיאטה אחת כל החיים..אני מאוד אוהבת לאכול וגם לבשל והרעב הזה משתלט לי על החיים..אני מרגישה צורך (עז) לאכול כל שעתיים וזה מרגיש כאילו לא אכלתי כל היום... אני רק הולכת ומשמינה ולא יודעת איך לצאת מזה..להפסיק להניק ממש לא בא בחשבון.. בבקשה תעזרו לי אני לא יכולה לחיות ככה יותר תודה ולילה טוב
לקריאה נוספת והעמקה
02/06/2010 | 22:06 | מאת: רקפת מרקוס
שלום מלי קודם כל מזל טוב לרגל הלידה. המצב שאת מתארת בשאלה הוא אכן מצב בעייתי אך חשוב שתדעי שכאשר אישה מניקה,היא מעלה את קצב חילוף החומרים הבסיסי שלה. זאת לאור העובדה כי היא שורפת אנרגיה בפעולת ההנקה ולכן ברוב המקרים הנקה יכולה לעזור בהשלת המשקל העודף שהצטבר במהלך ההריון. כל אישה מגיבה בצורה גופנית שונה להנקה,והדרך להתמודד עם הרעב העז שאת מתארת הוא אכילת ארוחות מסודרות כל האפשר ובעדיפות לארוחות קטנות כל 2-3 כדי לא להגיע למצבי רעב חזקים. כדאי שכל ארוחה תכיל פחמימה מלאה וחלבון דל שומן לדוגמא כריך מלחם מלא וגבינה.מומלץ גם לבצע פעילות גופנית ככל שניתן ולהרבות בשתית מים וצריכת ירקות. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה www.drlevy.co.il 036764880