תת פעילות של בלוטת התריס
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 65 ובבדיקות האחרונות נמצא תת פעילות של בלוטת התריס, אני מטופלת באלטרוקסין אבל הייתי שמחה אם תייעצו לי אילו מאכלים רצוי להוסיף לתפריט, כאלו שיכולים להאיץ את פעילות הבלוטה ומאילו מאכלים להמנע. תודה
שלום יערה במצב של תת פעילות של בלוטת התריס הטיפול המומלץ ביותר הוא האלטרוקסין שמחזיר את הבלוטה לפעילות נורמלית. מומלץ מאוד לבצע פעילות גופנית כדי להעלות את קצב חילוף החומרים של הגוף. לא קיימים מאכלים שיכולים להאיץ את קצב פעילות הבלוטה אך כדי לשמור על משקל תקין, ולהימנע מעלייה במשקל (שכן תת הפעילות מורידה את קצב חילוף החומרים של הגוף)יש לשמור על מספר כללי תזונה עיקריים: להעדיף צריכת ארוחות קטנות כל 3-4 שעות. להקטין צריכה של פירות ל-2-3 ליום. להקטין ככל האפשר צריכה של סוכרים פשוטים: עוגות, עוגיות, דבש,ריבות, ממתקים. כדאי להרבות בצריכה של ירקות,קטניות,ודגנים מלאים ולהרבות בשתיית מים. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה www.drlevy.co.il 036764880