חלבון
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בת 34, בתקופה האחרונה סובלת מהתקפי בולמוסים וצורך עז במתוק, שגורם לי לחסל הרבה ממתקים לאורך היום, בעיקר שוקולד. מכיוון שאני סבורה שזה צורך נפשי העליתי את הבעיה בפני המטפלת שלי (פסיכולוגית) ואתמול היא הציעה את האפשרות שאולי זה בכלל לא עניין נפשי ואולי חסר לי חלבון בתזונה ולכן הצורך העז במתוק. השאלה היא איך אני יכולה לדעת אם חסר לי חלבון? האם כדי לדעת את זה, זה מחייב בדיקת דם או שיש דרך אחרת לדעת זאת? אציין שאני צמחונית וכמעט לא אוכלת מוצרים מהחי. משתדלת לכלול קטניות בתזונה שלי ודגנים מלאים אך כנראה לא מספיק.. השאלה שלי היא כאמור איך אני יכולה לדעת אם יש לי מספיק חלבון בתזונה? תודה
שלום נטע באוכלוסייה הבריאה כמעט ולא נראה מחסור בחלבונים. התזונה המודרנית עשירה בחלבונים ולרוב נראה עודף באכילתם (יותר מהכמות הנדרשת לנו)מאשר חוסר. חלבונים מצויים כמעט בכל המזונות שאנו אוכלים, כולל בפחמימות וחלק מהשומנים. בשל היותך צמחונית ייתכן וגופך סובל ממחסורים אחרים כגוןB12 או ברזל שמצויים בכמויות גדולות במוצרים מן החי מאשר בתזונה צמחונית. מחסור ברכיבים הללו יכול לגרום לעייפות, חולשה,סחרחורות וכתוצאה מכך גם חשק גדול למתוקים. אני ממליצה לבצע בדיקות דם בהקדם האפשרי כדי לברר אם את סובלת מהמחסורים הללו. כדי להפחית את התשוקה למתוק וגם בולמוסים מומלץ לצרוך ארוחות קטנות מאוזנות כל 3 שעות המכילות פחמימות וחלבונים(לדוגמא- כריך עם גבינה, יוגורט עם פרי),כך גם נמנעים מתחושות רעב ומאכילה מופרזת של מזונות. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי www.drlevy.co.il 036764880