שאלות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 16 שוקלת 49 וגובהי הוא 1.50 , רוצה להוריד במשקל. תפריטי הוא: בוקר-תפוח ויוגורט 0% ארוחת עשר: 2 פרוסות לחם מלא+ קוטג' 3%/ גבינה צהובה 5% + גמבה/ מלפפון/עגבניה צהרים: שניצל טבעול דייט- אני צמחונית (100 קלוריות)+ סלט גדול אחר- צהריים:3 פרכיות+פרי ערב: ביצה+ פרוסת לחם קל עם 2 כפיות קוטג' 3%+סלט( לפעמים אבוקדו) עושה הליכות של 40-30 דקות כ- 4 פעמים בשבוע, וכרגע בתהליכים להירשם למכון כושר. 1. האם תפריט זה טוב? 2. האם זה בסדר בארוחת ערב פעם בשבוע לאכול גבינה בולגרית 5% 3. אני סובלת מעצירויות ומגזים האם זה קשור לתזונה שלי? 4. בארוחות שיש ושבת אני חורגת המתפריט ואוכלת כ-3 פרוסות חלה בכל ארוחה וגם קצת חומוס האם זה בסדר? תודה מראש..
שלום אמילי לפי הנתונים שתיארת ה-BMI שלך הוא 21.7(BMI= מדד מסת הגוף, יחס משקל לגובה)והוא תקין לחלוטין. אם את בכל זאת רוצה לרדת במשקל אני מציעה שתבצעי זאת בצורה הדרגתית ומבוקרת, עם ירידה מתונה ביותר במשקל כדי לשמור על בריאותך ומצבך התזונתי. התפריט שתיארת בשאלתך הוא תפריט מגוון ומסודר, עשיר בירקות ומשלב גם פעילות גופנית שזה מצוין. המלצתי לגבייך היא להעלות את כמות הקלוריות היומית כי היא מאוד מצומצמת ועשויה לפגוע בבריאותך וליצור חסרים תזונתיים בהמשך. כדאי להעלות בערך ב-500 קלוריות ליום (לפי החישוב שלי כרגע התפריט עומד על 1000 בקירוב) כיוון שאת גם פעילה גופנית ובתקופת גיל שבו הצרכים התזונתיים שלך מוגברים. קצב הירידה הנכון עבורך יהיה חצי קילו לשבוע ולא מומלץ יותר מכך.יתרה מכך כדאי להיעזר באיש מקצוע לצרכי מעקב על מצבך הגופני, קצב הירידה ובדיקות הדם שלך, גם בשל העובדה כי הנך צמחונית. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי www.drlevy.co.il 036764880