טריגליצרידים בשמיים!
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
טוב, לא בשמיים, אבל איפשהו בטווח שבין 300 ל 350 וזה כבר ככה בערך 10 שנים. (אני בת 25) זה אף פעם לא ממש עניין אותי או הטריד אותי... אלא שלאחרונה בגלל בעיה אחרת התחלתי לאכול אוכל דל שומן בצורה קיצונית מאוד (כמעט רק מזונות נטולי שומן/עד 1-1.5% שומן), כבר 3 חודשים. הייתי בטוחה שזה ישפר גם את הטריגליצרידים בדם, אבל לא חל שום שינוי! קראתי עכשיו כל מיני המלצות לא לאכול פירות, עוגות, מתוקים, לעסוק בפעילות גופנית ויהיה בסדר...נכון שאני אוכלת פירות בכמות יפה (משהו כמו 5 ביום לפחות...!) אבל לא נגעתי בעוגות או עוגיות או חטיפים או אוכל טעים כלשהו במהלך 3 חודשים וכלווום לא השתנה (חוץ מהמשקל שירד בכ10 ק"ג)!! איך זה הגיוני ומה לעזאזל אני עושה בשביל להזיז את הערך הזה של הטריגליצרידים מהמקום?? אני רוצה לפחות להוריד אותו מתחת ל 300 בשביל להרגיש שיש לי שליטה על מה שיוצא שם בבדיקות דם! (בנוסף אציין שיתר הבדיקה יצאה בסדר, גלוקוז בטווח צמוד לגבול עליון, כולסטרול רע באמצע הטווח, כולסטרול טוב בטווח צמוד לגבול תחתון, אין בעיות במשפחה, ואין מחלות רקע משמעותיות) מה לעשות ?? תודה מראש!
שלום ראשית כל הכבוד על הירידה במשקל והשינויים שעשית עד כה, בהחלט היישג מרשים!!! לצערי לא מספיק רק להעבור לאוכל דל שומן כדי להפחית את רמת הטריגליצרידים...טיפול תזונתי להורדת הטריגליצרידים כולל: שמירה על משקל גוף רצוי ( הורדת משקל במקרה של עודף משקל). צמצום צריכת הפחמימות הפשוטות ( סוכר לבן, סוכר חום, דבש, סירופים למיניהם, מיצי פירות וכו'). צמצום כמות השומנים הרוויים בתפריט. הגדלת הצריכה של ירקות מכל ומזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (המצויות בדג ים קרים כמו: סלמון נורבגי, מקרל, סרדינים) . בחירה בדגנים ולחמים מלאים, או מועשרים בסיבים תזונתיים על פני מוצרי מאפה מקמח לבן או דגנים נטולי סיבים. צריכה מתונה של אלכוהול: לגבר עד 2 מנות אלכוהול ליממה ולאישה עד 1 מנת אלכוהול . צמצום צריכת הפירות החיים והפירות היבשים וחלוקתם למנות קטנות לאורך היום. וכמובן לא פחות חשוב, ביצוע פעילות גופנית אירובית באופן קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך שעה או יותר. אלו הן הנחיות כלליות בלבד ולכן, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט מפורט וספציפי יותר המתאים לרמת השומנים בדם שלך. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית