עצירות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
רציתי לשמוע את דעתך בנוגע לפתרונות לעצירות: 1- האם אקטימל עוזר ביציאה? אם כן למה ומתי לשתות בבוקר או שאפשר גם בערב. 2- האם זה נכון שאם אשתה בבוקר מים פושרים עם מיץ לימון ושמן זית זה יעשה לי יציאה קלה או שזה מיתוס. אם זה נכון אז תוך כמה זמן ארגיש צורך לשרותים בהנחה כי אשתהב זאת לפני רוחת הבוקר מיד כשאני קמה בבוקר. 3- אומרים להשרות שזיפים יבשים במים מהלילה ובבוקר לשתות את המים. האם זה עוזר ליציאה קלה או שזה מיתוס? אם כן תוך כמה זמן ארגיש צורך לשרותים והאם יש למים אלו ערך קלורי ואם כן כמה. 4- האם עלי סלרי וגבעולי סלרי מבושלים עושים עצירות? אם כן למה. אודה מאוד אם תענו לי על כל שאלה בנפרד למען הסדר הטוב. תודה ענקית על עזרתכם.
שלום רונית לגבי שאלות 1,2 ו-3 התשובה היא כן אך לגבי הזמן איני יכולה לענות כיון שזה מאוד אינדיודואלי. לגבי שאלה מס' 4 התשובה היא חד משמעית לא, להפך הם עשירים בסיבים תזונתיים המסיעים בפעילות העיכול. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית