רוטב צ'לי מתוק
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שאלה שלי היא כזאת: האם אכילה מרובה של רוטב צ'לי (לא מתייחסת למידת הקלוריות) היא מזיקה לאיבר מסוים? אני אוכלת רוטב צ'לי כל יום כ150 מ"ל ביום כחודש האם ניתן להחשיב אותה כסתם פחמימה או שיש מקום לדאגה? (יש לציין שאין לי רקע של בעיות בריאותיות,בשנות העשרים, משקלי 75 ק"ג על 1.65)
שלום אנה קיימים סוגים שונים ומגוונים של רוטב צ'ילי אך כולם מכילים סוכר, מה שמשתנה בין הסוגים השונים היא כמות הסוכר שמוסיפים ומכאן שכמות הקלוריות והפחמימות. לא קיימת סכנה ישירה בין אכילת הרוטב לבעיה בריאותית ספציפית, אך יש לקחת בחשבון שרוטב ציילי כמו כל שאר המזונות המעובדים מכילים חומרים משמרים שאינם מומלצים בכמויות גדולות. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי