אכילה מסודרת ללא ירידה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב אני בת 22 מבנה גוף סביר עוסקת בפעילות גופנית כגון אירובי והליכה 3-4 פעמים בשבוע אוכלת ארוחת בוקר בשעה עשר(2 פרוסות או לחמיות) ובצהריים ארוחה חמה -אורז ,אפונה ,עוף.. ובערב פירות או במידה ואני רעבה אז ארוחה קלה אני רוצה לרדת במשקל 5 קילו ואינני מצליחה לרדת למה?? אני אוכלת מסודר נכון שבמשקל אני לא עולה אבל הוא תקוע מה אפשר לעשות??? בבקשה.. תודה מראש
שלום גלית מדבריך עולה שהצריכה הקלורית היומית שלך מאוד דלה ובנוסף שאת נוהגת לאכול רק 3 ארוחות ביום ולכן חשוב שתדעי שלעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. בנוסף לכך, עלי לציין שקיימת חשיבות רבה לאכילה מסודרת ומפוצלת במהלך היום בתוך חלוקה ל- 3 ארוחות עיקריות ו-2-3 ארוחות ביניים קטנות יותר. אכילה כל 3-4 שעות מונעת עייפות, משפרת זיכרון, מצמצמת חשק מוגבר למתוקים, מאפשרת פעילות רציפה של חילוף החומרים (כאשר אדם לא אוכל מספר שעות הדבר מתורגם כחוסר מזון והגוף מאט את קצב חילוף החומרים כמנגנון הישרדותי. לכן אי אכילה מאיטה את הירידה במשקל ולא מגבירה אותו, בניגוד לדעה הרווחת אצל רבים), מפחיתה את תחושת העצבנות, מונעת תחושת רעב לפני הארוחה הבאה ומעודדת "בזבוז" אנגיה. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קליניצ