כבד שומני
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב אני 124 ק"ג בן 49 גובה 180ס"מ תוצאות של בדיקות תפקודי כבד של אנזמים בסביבות 60 השאלה 1 האם יש קשר בן תזונה לבין התוצאות הנ"ל? 2. סוכר 97 כולסטרול 195 גלצרידים 149 3 בבדיקת US נמצא כבד שומני . 4 אשמח לקבל המלצות 5 מרגע קבלת התוצאות לפני חודש התחלתי לעסוק בחדר כושר אירובי 45 דקות הליכה .( יש קשר?) ומתי מציעה לחזור על הבדיקות ואלה בדיקות ממולצץ בנוסף בברכה יעקב
שלום יעקוב בהחלט קיים קשר בין תוצאות הבדיקות לתזונה. ראשית יש לרדת באופן הדרגתי במשקל (0.5-1 ק"ג בשבוע), לשפר את צריכת השומנים בתפריט (לאור העובדה שכבד שומני הינו הצטברות שומן בתאי הכבד)להעלות את כמות השומן הרב והחד בלתי רווי (שמן זית, אבוקדו, טחינה, אגוזי מלך ועוד) ולצמצם את צריכת השומן הרווי (חמאה, איברים פנימים, מוצרי חלב מעל 9%, מיונז ועוד), להעשיר את התפריט בסיבים תזונתיים ועוד... ממליצה לבקש מרופא המשפחה הפנייה לדיאטנית קלינית לשם ייעוץ וליווי אישי בנושא. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית