עזרה בבקשה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
13/01/2010 | 01:35 | מאת: דנה
שלום, אני בת 18 1.63 ס"מ 60 ק"ג אני רצה כמעט כל יום בערך 45-60 דקות (סתם כי אני אוהבת לרוץ), שנה שעברה עשיתי דיאטה וירדתי בערך 4 קילו ומהקיץ עליתי אותם חזרה. אני די שמנמנה ואני מנסה לרזות קצת אבל אני לא כל כך יודעת מה לעשות כי כבר הרבה זמן אני ב 700-500 קלוריות ביום (כולל מה שאני שורפת בריצה) שזה מעט מידי, אם אני יעלה את זה ל1000 או 1200 אני לא רק אשמין עוד יותר? אני גם מנשנשת די הרבה בין ארוחות (לא שטויות, פירות בעיקר) כדי לאכול יותר בארוחות עצמן?
15/01/2010 | 16:11 | מאת: עדי מילר
שלום דנה ראשית עלי לציין שמשקלך נמצא בטווח התקין. אני ממליצה לך בדחיפות לעלות את צריכת הקלוריות שלך למינימום 1200 קק"ל ליום!!! לעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית