בבננה יש 80 קלוריות, ב-2 פרוסות לחם
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
27/12/2009 | 21:44 | מאת: בננה
קל גם יש 80 קלוריות. האם בננה ולחם זה אותם קלוריות, שניהם משמינים באותה מידה? או שבננה יותר משמין ? אפילו שזה אותו מספר קלוריות.. כי אמרו לי שבננה זה מאוד משמין ויש בה כולה 80 קלוריות שזה כלום.. אז איך משמין?
28/12/2009 | 08:38 | מאת: עדי מילר
שלום את בהחלט צודק מספר הקלוריות זהה אך מחקרים מראים שהמשקל שלנו אינו מושפע רק ממספר הקלוריות אלא גם מסוג הקלוריות שאנו צורכים, שכן, לסוגים שונים של מזון יש "התנהגות" מטבולית שונה. הקלוריות שאנו אוכלים נספגות בגוף בקצב שונה. הן מכילות כמויות שונות של סיבים , פחמימות, חלבונים, שומנים ורכיבים תזונתיים אחרים, שכל אחד מהם מתורגם לאיתותים מטבולים שונים ומורכבים המשפיעים על משקלנו. ההבדל בין לחם מלא לבננה הינו שבננה נחשבת לפחמימה זמינה הנספגת "מהר" יותר לדם לעמות לחם מלא הנחשב לפחמימה מורכבת לאור העובדה שנכנס באיטיות יותר למחזור הדם. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית
28/12/2009 | 13:56 | מאת: בננה
או בננה?