כמות שומנים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
ברצוני להבין מבחינה מדעית מה קורה בגוף בהשמנה ולאורך החיים. האם כמות תאי השומן עולה ולא יכולה לרדת האם תאי שומן יכולים לגדול עד אינסוף? או מתחלקים?? מה קורה לתאי השומן בדיאטה? מצטמקים? אך לא נעלמים? כמה תאי שומן יש בממוצע באישה בוגרת? את
שלום מורן רקמת השומן עשויה תאי שומן רבים, שבכל אחד מהם נאגרת כמות קטנה של שומן. כאשר אדם מבוגר עולה במשקל וכמות השומן בגופו גדלה, כל אחד מתאי השומן גדל במקצת ואוגר כמות נוספת של שומן. מספר תאי השומן אצל אדם מבוגר נשאר קבוע. כאשר מפחיתים במשקל ואחוז השומן בגוף יורד, תאי השומן קטנים, כמות השומן שבכל אחד מהם פוחתת אך מספר תאי השומן נשאר ללא שינוי. כך גם כאשר עולים במשקל: התאים גדלים, כמות השומן בכל תא גדלה אך מספר התאים אינו משתנה. לגבי מספר תאי השומן בגופנו : תינוק בריא ונורמאלי נולד עם כ- 10 בליון תאי שומן. עד גיל ההתבגרות המוקדמת , הוא יכפיל את מספר תאי השומן בגופו. ככל שילד יעלה יותר במשקל, כך הוא יפתח יותר ויותר תאי שומן חדשים. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית