מחזור ודיאטה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
09/12/2009 | 18:14 | מאת: AKA
שלום, אני בת 19, לפני כחצי שנה התחלתי בדיאטה במהלכה הורדתי כ10 ק"ג. הדיאטה לא מאוזנת והתבססה על ירקות.למעלה משלושה חודשים אני לא מקבלת מחזור. האם יש קשר לדיאטה? מה עושים? האם עלייה במשקל תעזור? תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
13/12/2009 | 09:05 | מאת: עדי מילר
שלום בהחלט קיים קשר ישיר בין אכילה לא מספקת להעדר מחזור.דיאטה מהירה ולא מאוזנת כפי שעשית היא דיאטה שלא מספקת את אבות המזון הויטמינים והמינרלים הבסיסיים הדרושים, וכך הבריאות נפגעת. נשירת שיער, בעיות בעור, שבירת צפרניים הם רק הסמנים החיצוניים. במקרים חמורים עלולה להתפתח אנמיה, הפסקת מחזור ובעיות נוספות. התופעות הגופניות עלולות להופיע חודשים לאחר הדיאטה. חשוב לזכור שלגוף קצב ירידה משלו, והתפיסה כי לא ניתן לרדת מעל לקילוגרם אחד בשבוע אינה קלישאה. הבשורה המשמחת היא שחזרה לאכילה מאוזנת הן מבחינת אבות המזון והן מבחינה קלורית מובילה לחזרת המחזור. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי