אבי
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני מעוניין לשאול שאלה פשוטה אך אני מקוה שלא אסתבך בתיאורה בכתב. לפי הבנתי על מנת להוריד 1 ק"ג של שומן יש להיות במינוס של בערך 7700 קלוריות. אם למשל אני רוצה לרדת כ 12-13 ק"ג מ 85 ל72 בערך, שזה היה מישקלי לפני כמה שנים, לא תהיה לי בעיה לעשות את הירידה אך אני רוצה לברר משהו, בהנחה שמסת השרירים זהה לכל אורך הדרך, האם צריך לחשב פשוט 13 קג כפול 7700זה המינוס הקלורי שאני צריך להיות או שה 13 ק"ג שהעליתי במהלך השנים זה לא רק שומן? אם זה לא רק שומן אז כמה אחוזים בערך מה13 ק"ג זה שומן? תודה רבה
שלום כדי להוריד בשבוע 1 ק"ג צריך להיות בגרעון קלורי של 7000 קק"ל באותו השבוע...איני ממליצה לך להסתכל על הירידה במשקל באופן כוללני זה אלא לאמץ לך הרגלי תזונה נכונים בשילוב עם פע"ג ולהתחיל בירידה הדרגתית במשקל. לשאלתך, 13 ק"ג שעלתה עשוים להיות לא רק שומן... לדוגמא במידה ובמהלך התקופה בה עבדת על העלאת מסת השריר (כלומר ביצעת פע"ג) כמובן שהעליה במשקל היא אינה רק שומן אלא גם שריר. בהצלחה רבה בירידה במשקל. עדי מילר, דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי