בן 50 בריא, 70 קג ,בבדיקת דם נמצא סוכר 106
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני יודע שזה גבולי ומבקש לדעת מאיזה מזונות להמנע בכדי להוריד מתחת ל100. ובנוסף האם אגוזי מלך מומלצים עבורי ? תודה.
שלום ראשית יש לשמור על משקל גוף רצוי חשוב (הורדת משקל במקרה של עודף משקל). לאכול ארוחות קטנות המחולקות על פני כל היום, לשלב בארוחות פחמימות מורכבות כמו לחם מחיטה מלאה, קטניות, פסטה מחיטה מלאה וכו'..., כמובן שחשוב ביותר להמעיט באכילת הפחמימות הפשוטות ( סוכר לבן, סוכר חום, דבש, סירופים למיניהם, מיצי פירות וכו'). צמצום כמות השומנים הרוויים בתפריט. הגדלת הצריכה של ירקות מכל ומזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (המצויות בדג ים קרים כמו: סלמון נורבגי, מקרל, סרדינים) . צמצום צריכת הפירות החיים והפירות היבשים וחלוקתם למנות קטנות לאורך היום. וכמובן לא פחות חשוב, ביצוע פעילות גופנית אירובית באופן קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך שעה או יותר. אלו הן הנחיות כלליות בלבד ולכן, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט מפורט וספציפי יותר המתאים לרמת הסוכרים בדם שלך ובכלל למצבך הבריאותי. לשאלתך, את בהחלט יכול לשלב בתפריט היומי שלך אגוזי מלך. בבברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי