השמנה וויטמיןD
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
03/09/2009 | 22:13 | מאת: מירב
שלום רב, חברי בעל BMI של 42, הוא נמצא בטיפול באחד ממכוני ההרזיה בבית חולים, שם נאמר לו שיש לו חוסר חמור בוויטיןD ועליו להשלימו דרך כדורים, לאחר שקראתי על הנושא הבנתי כי בשמנים הויטימין מיוצר בגוף אך נספג בתאי השומן. מה היעלות בלקחת את הויטימין אם הרי בכל מקרה הוא יספג בתאי השומן? והאם ישנו עוד פתרון? (חוץ מהרזיה כמובן). תודה מראש
06/09/2009 | 18:11 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום לך: ויטמין D הינו אחד הויטמינים הנספגים במעי בעזרת שומן,ללא שומן לא תתאפשר ספיגת ויטמין D נאותה. אין קשר בין ההרזיה לבין טיפול בחוסר בויטמין D , במידה ואכן קיים חוסר עליו להשלים את החסר באמצעות תוסף ויטמין D בכמוסות או בטיפות. בברכה ד"ר מצקין