עודף משקל אצל בן 6.
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, בני בן 6, אחוזון 90 בגובה, ואחוזון 97 במשקל. הילד שלי אוכל בסה"כ בסדר. אין כמעט חטיפים,מיצים, גלידות וכיו"ב. הבעיה נעוצה דווקא בכמויות - הואאוכל יחסית מהר והרבה. אני לא מצליחה להשריש אצלו את ההבנה שיש צורך בגבולות בנושא כמויות האוכל. הוא פשוט אוהב לאכול. פניתי לרופאה, על מנת לקבל ייעוץ של דיאטנית. פניתי לדיאטנית קלינית מוסמכת לילדים.הדיאטנית שפגשנו הייתה ממש אכזבה. שקלה אותו, מדדה את גובהו ובסוף "בנתה" לו תפריט יומי. הסברתי לה שוב שהתפריט היומי שלו בסדר, אבל את נושא הכמויות יותר קשה לי להנחיל בהרגליו, אז זו אמרה לי שצריך להגביל. כאילו לא ידעתי את זה. חשבתי, בעזרתכם, למצוא מומחה להשמנת ילדים אצל ילדים, שמדבר אל המח שלהם. שמסביר בצורה כזו שהילד יבין ויישם. משהו דומה למה שעושה (למי שמכיר) ד"ר איידלין למבוגרים. אשמח לקבל כל עצה והפניה לאנשים המתאימים. תודה רבה.
שלום דלית ראשית עלי לציין שאצל ילדים לא מומלצת ירידה במשקל, כי אם השרשת אכילה בריאה הכוללת את כל בני הבית. ילדים לומדים ממה שהם רואים מסביבם. אני ממליצה להנהיג בבית ארוחות מסודרות משפחתיות, לפחות ארוחת ערב. מחקרים מראים שמשפחות שאוכלות ארוחות בצוותא יש סיכוי נמוך יותר להתפתחות השמנה אצל הילדים. כדאי גם לבשל לכל בני הבית את אותם המאכלים, ולא מאכלים "מיוחדים" למי שצריך לשמור על תזונתו. השינוי הוא משפחתי. אם תחליטי לפנות למסגרת כלשהי מומלצת כזו המשלבת יעוץ להורים ולילדים. עמותת שחף נותנת מענה רב מקצועי להשמנת ילדים, לפרטים : 03-6472780 בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
הי עדי, תודה רבה על העזרה. אפנה לעמותה זו. אצלנו בבית אנחנו אוכלים ארוחת ערב ביחד, וכולם מקבלים אותו הדבר. ככה היה מאז ומתמיד. הבעיה שלנו טמונה בכמויות שהוא אוכל ובמהירות האכילה שלו. שאת זה אני לא יודעת מהיכן הוא רכש, מכוון שאף אחד מאיתנו איננו אוכל מהר. נכון שאנחנו לא דוגמנים, אבל בכל זאת. שוב תודה, דלית.