בעייה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
איך מורידים טריגליצרידים בדם איזה מאכלים צריך לצמצם ומה להוסיף לתפריט במקום ותוך כמה יש תוצאות ? כמה פעמים צריך לעשות ספורט ?
שלום שמירה על משקל גוף רצוי ( הורדת משקל במקרה של עודף משקל). צמצום צריכת הפחמימות הפשוטות ( סוכר לבן, סוכר חום, דבש, סירופים למיניהם, מיצי פירות וכו'). צמצום כמות השומנים הרוויים בתפריט. הגדלת הצריכה של ירקות מכל ומזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (המצויות בדג ים קרים כמו: סלמון נורבגי, מקרל, סרדינים) . בחירה בדגנים ולחמים מלאים, או מועשרים בסיבים תזונתיים על פני מוצרי מאפה מקמח לבן או דגנים נטולי סיבים. צריכה מתונה של אלכוהול: לגבר עד 2 מנות אלכוהול ליממה ולאישה עד 1 מנת אלכוהול . צמצום צריכת הפירות החיים והפירות היבשים וחלוקתם למנות קטנות לאורך היום. וכמובן לא פחות חשוב, ביצוע פעילות גופנית אירובית באופן קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך שעה או יותר. לשאלתך, לוקח כ-חודש-3 חוד' עד שניתן לראות שינויים. אלו הן הנחיות כלליות בלבד ולכן, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט מפורט וספציפי יותר המתאים לרמת השומנים בדם שלך ובכלל למצבך הבריאותי. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי