דחוף בבקשה...
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
10/08/2009 | 19:30 | מאת: ענת
שלום אני בת 25 1.60 שקלתי עד לפני חודשיים 50 וכעת אני 55. בחודשיים האחרונים עקב לחץ בעבודה יוצא שאני לא אוכלת כלום כול היום ומגיעה הביתה בערב ואוכלת הרבה פרוסות לחם עם סלט חצילים זוהי תזונתי בלבד בחודשיים האחרונים. בלי שום דבר מעבר. עליתי 5 קילו ואני מרגישה עייפות נוראית האם חסקים לי ויטמינים? האם זה כול כך משמין בחודשיים?? בגלל שזה פחמימות וזה סופח נוזלים או בגלל שזה באמת כה משמין? בבקשה עזרו לי ענת
11/08/2009 | 16:57 | מאת: עדי מילר
שלום ענת למרות העומס בעבודה אני ממליצה לשנות את ההרגל שעד הערב אינך אוכלת. קיימת חשיבות רבה לאכילה מסודרת ומפוצלת במהלך היום בתוך חלוקה ל- 3 ארוחות עיקריות ו-2-3 ארוחות ביניים קטנות יותר. אכילה כל 3-4 שעות מונעת עייפות, משפרת זיכרון, מצמצמת חשק מוגבר למתוקים, מאפשרת פעילות רציפה של חילוף החומרים (כאשר אדם לא אוכל מספר שעות הדבר מתורגם כחוסר מזון והגוף מאט את קצב חילוף החומרים כמנגנון הישרדותי. לכן אי אכילה מאיטה את הירידה במשקל ולא מגבירה אותו, בניגוד לדעה הרווחת אצל רבים), מפחיתה את תחושת העצבנות, מונעת תחושת רעב לפני הארוחה הבאה ומעודדת "בזבוז" אנרגיה. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי